Avatar billede Tor4Every1 Juniormester
19. marts 2021 - 07:27 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

VBA - Bold i mail..

Hej Alle,

jeg har excel ark hvor jeg sender en mail via outlook, inden i den tekst jeg skriver som standart tekst til min mail, vil jeg gerne have en del af teksten B.  men det som skal være B er fra ThisWorkbook.Sheets.Range("E11")

Har prøvet med  med denne, den virker når det bare er tekst. men hvordan får jeg den til at virke når det er range.

"<b> ThisWorkbook.Sheets("aktør - Liste").Range("E11") </b>

på forhånd tak,,

Tor4Every1
Avatar billede ebea Ekspert
19. marts 2021 - 08:11 #1
Hvis du vil have Fed skrift i din Outlook mail sending, skal du definere HTML koder for den tekst som du vil sende i Fed.
At sætte <b>  som kode for Fed, er ikke nok, da Outlook ikke sender HTML defineret tekst, med mindre du angiver det.
Avatar billede Tor4Every1 Juniormester
19. marts 2021 - 08:52 #2
With objOutMail

        'SET THE EMAIL CONDITIONS
        .To = ThisWorkbook.Sheets("Beregning").Range("E1").Value & "@miltonhuse.dk"
        .CC = ThisWorkbook.Sheets("Beregning").Range("R14").Value
        .BCC = ""
        .Subject = "Ekstra funderingsberegning - " & ThisWorkbook.Sheets("Beregning").Range("B1").Value

        'ADD ATTACHMENTS
        '.Attachments.Add ("C:\Users\FormatCells\Documents\MyTestDoc.txt")
        .attachments.Add "C:\Users\MEN\Desktop\Tømrer_PDF.pdf"
        'ThisWorkbook.Path & "\" & ThisWorkbook.Name

        'IF SENT FROM ANOTHER EMAIL ACCOUNT (MUST ALREADY BE SETUP)
        '.SentOnBehalfOfName = "AnotherAccount@FormatCells.com"

        'CHECK NAMES, ENSURES INTERNAL EMAIL ADDRESSES EXISTS IN ADDRESS BOOK
        .Recipients.ResolveAll

        'DO NOT REMOVE - THIS MUST BE VISIBLE FIRST TO GET THE DEFAULT SIGNATURE
        .Display

        'GET THE HTML CODE FROM THE SIGNATURE
        strSig = .Htmlbody

        'WHAT SHOULD THE EMAIL SAY, ON TOP OF THE SIGNATURE
        'HTML TAGS CAN BE INCLUDED HERE
        strBody = "<BODY style=font-size:11pt;font-family:Calibri> <p>Hej " & Fornavn & "</p><p>Hermed ekstra funderingsberegning på ovennævnte sag.</p>" & ThisWorkbook.Sheets("Beregning").Range("R11").Value _
        & "<p><b>Note:</b> Hvis der tidligere er skrevet under på et ekstrafunderingstilbud, skal bygherre ikke underskrive det nye tilbud. Byggerådgiver skal i stedet lave en allonge med differencen af de to tilbud og evt. præcisere den nye sokkelkote, hvis den er blevet ændret.</p>"

        'COMBINE THE EMAIL WITH THE SIGNATURE
        .Htmlbody = strBody & strSig

        'IF YOU DO NOT HAVE HTML IN THE BODY, USE THIS INSTEAD
        '.Body = strBody & strSig

        'AUTOMATICALLY SEND EMAIL (IT WILL STILL BRIEFLY POPUP)
        '.Send

    End With

    On Error GoTo 0
    Set objOutMail = Nothing
    Set objOutApp = Nothing

End Sub
Avatar billede ebea Ekspert
19. marts 2021 - 09:09 #3
#2 - Hvad har dit indlæg i #2, med dit åbnings spørgsmål at gøre?
Avatar billede Tor4Every1 Juniormester
19. marts 2021 - 09:35 #4
Det er koden til det hele..  der er også skrevet som <b> NOTE: det virkede fint.
Men når jeg skal skrive en celleværdi så kan man ikke bruge <b>
Avatar billede ebea Ekspert
19. marts 2021 - 10:06 #5
#4 - Jeg kan ikke rigtig helt se sammenhængen. Fordi i dit indlæg i #2 har du jo netop defineret HTML koder (skrift typer, og Bold), og også indsat en celle reference til brug.
Og hvor er resten af koden til din mail sending?
Avatar billede ebea Ekspert
19. marts 2021 - 11:26 #6
Prøv at se om det er sådan du tænker. Jeg har reduceret din kode, lidt.

Sub sendmail()
Dim strSig As String
Dim strBody As String
With objOutMail

        'SET THE EMAIL CONDITIONS
        Set OutlApp = CreateObject("Outlook.Application")
        With OutlApp.CreateItem(0)
        Title = "To " & ActiveSheet.Range("E1").Value & "@miltonhuse.dk"
        .BCC = ""
        .Subject = "Ekstra funderingsberegning - " & ThisWorkbook.Sheets("Beregning").Range("B1").Value

        .Recipients.ResolveAll

        .Display
        strSig = .Htmlbody

        'HTML TAGS CAN BE INCLUDED HERE
        strBody = "<BODY style=font-size:11pt;font-family:Calibri> <p>Hej " & Fornavn & "</p><p>Hermed ekstra funderingsberegning på ovennævnte sag.</p>" & ThisWorkbook.Sheets("Ark1").Range("R11").Value _
        & "<p><b>Note:</b> Hvis der tidligere er skrevet under på et ekstra funderingstilbud, skal bygherre ikke underskrive det nye tilbud. Byggerådgiver skal i stedet lave en allonge med differencen af de to tilbud og evt. præcisere den nye sokkelkote, hvis den er blevet ændret.</p>" _
        & "<BODY style=font-size:11pt;font-family:Calibri;Font:Bold> <p>" & ThisWorkbook.Sheets("aktør - Liste").Range("E11").Value

        .Htmlbody = strBody & strSig

        '.Send

    End With

    On Error GoTo 0
    Set objOutMail = Nothing
    Set objOutApp = Nothing
End With
End Sub