Avatar billede Blød trafikant Ekspert
19. marts 2021 - 14:58 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan får man hurtigst sin pakke, der er blevet væk, leveret?

Hej allesammen!

Hvordan får man fat i en pakke, der hænger i systemet hurtigst muligt?

Jeg har bestilt en vare på en webshop her i Danmark, som blev afsendt med Postnord i tirsdags. Den skulle komme med dag-til-dag levering til en pakkeshop på den anden side af vejen, hvor jeg bor. Alt gik i starten fint. Pengene blev trukket ved afsendelse som normalt.

Pakken ankom Brøndby pakkecenter tirsdag aften, og ankom tidlig onsdag morgen Gladsaxe HUB. Her ender forløbet på track and trace.

Jeg tænkte at pakken nok alligevel var blevet kørt ud onsdag formiddag til pakkeshoppen. Måske var den bare ikke skannet ved ankomsten.

Jeg henvendte mig derfor i pakkeshoppen torsdag, men de nægter at lede efter pakken på deres hylder. De siger at en medarbejder fra Postnord skal komme ud og lede deres lager igennem, hvis pakken er væk i systemet.

Er der nogle herinde som har lignende oplevelse, og hvordan løste I problemet?

I Postnord-appen står at man ikke skal kontakte Postnords kundeservice, så længe man kan se sin pakke i track and trace.

Frygter at jeg kommer til at vente længe på pakken...
Avatar billede ErikHg Ekspert
19. marts 2021 - 15:21 #1
Du kan kontakte Post Nord på nedenstående nummer:

Ring til os: Privat
Mandag til fredag
Kl. 08.00-19.00

Håber det vil være en hjælp.
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
19. marts 2021 - 16:03 #2
Tak Erik for hurtigt svar!

Jeg har hørt at det er afsenders ansvar at pakken kommer hele vejen frem til modtager, og at man skal kontakte dem...?

Det lyder ret vildt.

Dvs. at hvis det er korrekt, så skal jeg have fat i webbutikken istedet for Postnord.
Avatar billede ErikHg Ekspert
19. marts 2021 - 16:50 #3
Jeg må desværre være dig svar skyldig.
Jeg har - heldigvis - ikke selv været ude for dette. Dog undtaget én gang, men det var en VHS-film til 127 kr. jeg havde købt på DBA, der aldrig nåede frem. Det viste sig siden, at "sælgeren" var en simpel svindler, der havde en masse kriminelle forhold på samvittigheden. Han var sigtet for alle disse forhold der løb op i omkring 40.000 kr. Hvad der siden skete ved jeg ikke.
Avatar billede claes57 Ekspert
19. marts 2021 - 18:27 #4
Afsender er ansvarlig overfor dig som modtager til udleveringen, men de får selvfølgelig erstatning fra postnord for stjålne/forsvundne pakker.
Så taber er postnord, der forliser pakker. Postnord er selvfølgelig kun ansvarlig, når afsender har en kvittering på indlevering.
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
19. marts 2021 - 23:45 #5
#4: Ok. Hvad vil du så foreslå? Skal jeg kontakte afsender (webbutikken) og forklare at pakken ikke er kommet frem, så de kan gå videre med sagen til Postnord, eller skal jeg selv kontakte Postnord?

(Jeg venter lige et par dage mere og ser om der er håb.)
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
19. marts 2021 - 23:48 #6
#3: Det lyder som en grim oplevelse. Jeg så forbrugermagasinet Kontakt forleden om svindlere, der også brugte DBA til at svindle uskyldige ofre. Ærgerligt at det stadig er et problem.
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
19. marts 2021 - 23:50 #7
...selvfølgelig Kontant, ikke Kontakt. Slåfejl.
Avatar billede claes57 Ekspert
20. marts 2021 - 02:16 #8
Du skal melde det til webbutik, det er dem, der skal efterlyse pakken hos postnord, og sende erstatning/refusion til dig.
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
24. marts 2021 - 15:58 #9
Her er nyeste informationer om mit (indtil videre mislykkede) onlinekøb:

Jeg kontaktede webbutikken mandag formiddag, og de svarede hurtigt tilbage af de ville kontakte Postnord. Så langt så godt!

Nu er det onsdag, og der er intet tegn på noget nyt i sagen.
Status i track and trace er stadig den samme. Dvs. pakken har ikke rykket sig videre siden onsdag d. 17. marts.

Skal jeg kontakte webbutikken igen, eller skal jeg vente?

Jeg forestillede mig egentlig, at track and trace var designet således, at systemet ville give Postnord besked, hvis en pakke ikke nåede frem i tide...?

Hvis der ikke sker noget nyt i sagen, er jeg bekymret for om jeg overhovedet kan få tilsendt en ny vare, hvis den anden er væk for altid. Butikkens lagerstatus daler hurtigt. Det er virkelig frustrerende! :-/
Avatar billede claes57 Ekspert
24. marts 2021 - 16:24 #10
Du kan godt rykke butikken, evt et skærmdump med postnord data vedlagt - så burde det gå hurtigt. Evt skriv, at du vil returnere/fortryde køb, og købe en ny samtidigt.
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
30. marts 2021 - 15:59 #11
Så lykkedes det at få pakken i dag!
Jeg rykkede webbutikken torsdag og yderligere i dag.
Det var dog ikke det der gav pote.

Det viste sig at pakken var i pakkeshoppen hele tiden.
De ansatte havde bare ikke styr på noget, men opdagede den åbenbart helt tilfældigt i dag.
Så pludselig var den klar til afhentning. Jeg troede ikke helt på det mere, så jeg blev helt overrasket.
Det gode ved historien er vel så, at pakken bare havde ligget på en hylde i 14 dage uden at få buler, i modsætning til hvis den havde været sendt rundt i hele verden.

God påske alle!

Jeg tror stadig på at jeres forslag ville kunne virke, så I bliver lige markeret begge to.
Avatar billede ErikHg Ekspert
30. marts 2021 - 16:58 #12
Jeg takker. Oven på alt det besvær du har haft, skulle du tage en påskebryg😊🍺