Avatar billede Bettina Praktikant
20. marts 2021 - 18:47 Der er 4 kommentarer

Gemme billeder fra DBA

Hej
Kan man ikke gemme et billede fra fx dba.dk? Jeg har prøvet men den vil kun gemme som webside og det kan jeg ikke åbne igen fra min pc'er. På forhånd tak for hjælpen :-)
Hilsen Bettina
Avatar billede gerhardpet Seniormester
20. marts 2021 - 19:11 #1
Du bør kunne klikke på billedet og derefter tage et skærmprint, som du derefter  kan gemme
Avatar billede falster Ekspert
20. marts 2021 - 22:26 #3
Lidt kringlet:

Klik på billedet, som nævnt i #1.

Så åbner den store visning af billedet med lidt reklamer i siderne.

Højreklik på billedet og vælg "Vis kildetekst" - eller noget lignende, som din browser nu formulerer det.

Kopier kildeteksten til en editor e.l.

Prøv dig frem med de links, der er i teksten.

Så får du billederne "rent" i browseren og kan højreklikke og gemme.

Et vilkårligt eksempel:

https://i.ebayimg.com/images/g/KmgAAOSwZGxf4hhM/s-l1600.jpg

(Alt dette med forbehold for ophavsret mm.)
Avatar billede chrisscan Juniormester
22. juni 2022 - 20:49 #4
Nimbus Screenshot / vælg "Selected Area", marker det du ønsker og vælg gem eller rediger. Vælger du rediger kan du finjustere yderligere og gemme. Det er et plug-in til browseren. Jeg bruger den i Chrome, men den findes givetvis også til andre browsere.