Avatar billede Slettet bruger
20. marts 2021 - 21:27 Der er 26 kommentarer og
3 løsninger

Fjerne Log on skærmen

Jeg er på Windows 10 20H2 som med lokal konto, uden password eller pin.
Alligevel kommer der den Log on skærm, så jeg skal trykke mig ind.
Det giver jo ingen mening, så den skærm vil jeg gerne af med.
Jeg har en anden PC med samme Windows, og den åbner bare med skrivebordet, og sådan vil jeg gerne have det.
Avatar billede poko1 Ekspert
20. marts 2021 - 21:45 #1
Er der tale om en ren ny installation og en opgradering?
Hvis du laver en ren ny installation så er den mulighed forsvundet!
Avatar billede Slettet bruger
20. marts 2021 - 21:48 #2
Ja ren installation og opgradering, og det gælder begge computere.
Avatar billede Peter Guru
20. marts 2021 - 22:25 #3
Jeg foretrækker da at logge på med PIN kode da jeg ikke er den eneste der bruger Pc’en. Det har så bare medført at jeg har glemt passwordet. Jeg har ikke set en Windows maskine uden login skærm?
Avatar billede Slettet bruger
20. marts 2021 - 23:03 #4
Der er kun mig som bruger computerne, så jeg kan bare gå lige ind.
Den ene computer har ikke Log on skærm.
Avatar billede poko1 Ekspert
20. marts 2021 - 23:21 #5
Når du laver en helt ny installation af Windows 10 findes denne mulighed ikke længere.
https://ibb.co/gVnTVPy

ved Windows version 20H2 findes denne mulighed ikke længere.
https://ibb.co/zQYKHQn
Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2021 - 00:03 #6
#5  Tak for info. Det må jeg jo leve med, selv om det virker meningsløst.😊
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
21. marts 2021 - 06:20 #7
#5
Tak til poko1. Jeg har været irriteret over det samme, men så ved jeg da, at jeg er nødt til at acceptere PIN-kode ved start.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. marts 2021 - 08:04 #8
Valby prøv lige at tjekke om dette tip ikke virker.
https://www.youtube.com/watch?v=rD4oa8hbsmA
Avatar billede 220661 Ekspert
21. marts 2021 - 10:20 #9
Jeg kan se når jeg går ind på den pc her jeg installerede kort før jul at indstillingerne som poko1 viser er de samme som i billedet. Jeg har dog ikke login skærm her. Kan huske jeg blev nødt til at bruge en konto med telefon nr  og pin da jeg ikke ønskede at bruge Microsoft konto. Da installation var færdig lavede jeg konto om til lokal konto uden brug af kode, og slettede den konto med pin og telefon nummer. Dette har for mig bevirket at jeg ikke skal logge på med login skærm. Den går direkte ind på skrivebordet.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. marts 2021 - 10:32 #10
Avatar billede Uvanga Ekspert
21. marts 2021 - 10:51 #11
Prøv også: ctrl+alt+delete
Så kommer en skærm med muligheden Skift en adgangskode.
Udfyld gammel adgangskode, og tryk enter. (Altså ikke udfylde felt med ny kode)
Så er krav om kode væk. Ved næste genstart kommer du direkte ind på din PC.
Disclaimer:
Jeg har oplevet at menu punktet Skift en adgangskode ikke er tilstede på alle PC'er. Den virker dog på min PC som er opgraderet til Windows 10 20H2.
Avatar billede Peter Guru
21. marts 2021 - 11:21 #12
Kommer man på den måde længere væk fra fra sit password og pin kode. Pin koden er jo et alias for passwordet hvilket har glemt.
Avatar billede poko1 Ekspert
21. marts 2021 - 11:54 #13
Tryk på WindowsTasten + R = Kør Skriv Regedit tryk ok.
følg -Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\PasswordLess\Device-Ændre (2) til (0) så kan du igen i netplwiz ændre eller fjerne dit Password!
Jeg har prøvet og det virker!!!
https://ibb.co/ngQq5jG
Avatar billede 220661 Ekspert
21. marts 2021 - 12:02 #14
Som i #10 ;-)
Avatar billede 220661 Ekspert
21. marts 2021 - 12:04 #15
Fra #10 et stykke nede:
Sign-in Automatically to a Local Account in Windows 10 Version 2004
Close the User Accounts dialog (netplwiz) if you have it open.
Open the Registry Editor app.
Go to the following Registry key.  HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\PasswordLess\Device. See how to go to a Registry key with one click.
On the right, modify or create a new 32-Bit DWORD value DevicePasswordLessBuildVersion. Note: Even if you are running 64-bit Windows you must still create a 32-bit DWORD value.
Change its value to 0. Normally, it is set to 2 by default, but this may vary from build to build. Set it to 0 anyway.
Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2021 - 13:54 #16
Jeg prøver det nemmeste først. #13.
Jeg kan komme hertil .....CurrentVersion men jeg kan ikke se:PasswordLess\Device.
___________________________________________________________________

Vil også se på forslagene fra 220661
___________________________________________________________________

Uvanga jeg har ikke et password. Jeg havde en pinkode, men den har jeg ikke mere.
Avatar billede Peter Guru
21. marts 2021 - 14:20 #17
Lev med pin koden og spørg YouTube hvordan passwordet graves frem. De ting fra #10 i regbasen findes ikke i min. Så slemt er det heller ikke at taste fire tal ind. Det er værre at taste brugernavn + password ind hver morgen som på arbejde. Passwordet skal skiftes hver 3. måned - den ringeste for for sikkerhed. Selv Bill Gates fraråder det. Hellere et langt login password der er til at huske. Det har også stået i det der Computerworld!
Avatar billede poko1 Ekspert
21. marts 2021 - 14:23 #18
Kopier denne tekst Åbn Regedit og indsæt!
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\PasswordLess\Device
https://ibb.co/B3X00kb
Avatar billede poko1 Ekspert
21. marts 2021 - 14:31 #19
#17 Peter
Nu kører det altså som smurt
Og selvfølgelig findes det også i din PC:
Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2021 - 14:34 #20
poko1
Jo du havde ret. Jeg havde lavet en fejl, og overset "NT" Det virker ved opstart, men ikke efter "Slumre" Men alligevel, det er da altid noget :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
21. marts 2021 - 14:36 #21
Registry key man skal gå ind i står helt klart i både #10 og #15 ;-)
Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2021 - 14:45 #22
Prøvede også #18
Samme resultat.
Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2021 - 14:46 #23
#21
Ja du har ret, det andet link virkede bare umiddelbart mere overskueligt :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
21. marts 2021 - 14:55 #24
#23 Godt du kom "næsten" i mål.
Jeg bruger ikke slumre på min pc så kender ikke lige det at det ikke virker der :-)
Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2021 - 15:40 #25
Jeg bruger Slumre fordi, den ene computer står under et sofabord, hvor det er vanskeligt at trykke på Start.

Tak for alle indlæg i mit spørgsmål. 😊
Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2021 - 18:32 #26
poko1
Jeg har kørt en restore på min PC, og denne gang brugte jeg kun
"HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\PasswordLess\Device"  og det var nok. Dejlig nemt. :-)
Avatar billede Slettet bruger
27. marts 2021 - 17:45 #27
Løsningen med Log on efter start, blev jo fundet, men ikke efter slumre.
Jeg har nu fundet en løsning på Log on skærmen efter "Slumre.
Det er muligt at slippe af med den interfererende låseskærm med tredjepartsværktøjer.
...Brug af Ultimate Windows Tweaker

    Download software, udpak arkivet og åbn programmet.
    Gå til afsnittet Tilpasning.
    På fanen Universal UI, i låseskærmblokken, skal du vælge Deaktiver låseskærmen og klikke på Anvend tweaks. Er færdig.
https://www.techspot.com/downloads/6167-ultimate-windows-tweaker.html
Tak for jeres indslag 😊
Avatar billede posten Juniormester
27. marts 2021 - 18:48 #28
forstår ikke du får de problemer min disk gik ned så tog jeg en ny disk i brug med 2OH2 og hent4ede hvad der var af opdateringer undlod at aktivere nogen koder og fik de samme 4 til flueben hvor du jo kun får 2 ??? er det mon fordi når jeg vælger mellem home/pro ALTID  væger pro ???
Avatar billede Slettet bruger
27. marts 2021 - 19:26 #29
Ja jeg bruger Home, så det er sikkert forklaringen.
Jeg købte faktisk licensen til pro på nettet, men kunne ikke downloade isofilen.