Avatar billede Jolles Professor
23. marts 2021 - 13:39 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Excel alt for mange decimaler

office 2019:
Jeg skal brevlette til mange word-dokumenter fra en database. Alle skal fx.  ha kr. 311,10, men i worddokumentet er der et hav af decimaler.
Jeg har forsøgt med tal, valuta, revision, "2 decimaler" - og resultatet er det samme.
Er der hjælp at hente i dette højlærde forum, der har bistået mig så venligt igennem mange år....
23. marts 2021 - 14:05 #1
Hej Jolles
Du skal rette det i Word ved at sætte et formateringsfelt uden på flettefeltet.

Hvis du højreklikker på tallet og vælger Feltkoder til / fra ...
så kan du se et felt der hedder noget med {MERGEFIELD navnet}
Marker til og med {}
tryk CTRL+F9 så har du et felt udenom (ekstra {})
Efter den 1. { skriver du formateringskoden.

Hvad formateringskoden skal være kan du finde her:
http://www.gmayor.com/formatting_word_fields.htm

Med venlig hilsen

Birthe Lauridsen
Praktisk IT
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
23. marts 2021 - 14:23 #2
Der er ikke brug for at indsætte ekstra feltklammer med Ctrl+F9. Du kan indsætte en formateringskode direkte i samme felt, som dit tal findes i. For at få vist 2 decimaler:
1. Klik i feltet, som giver det forkerte tal. Tast Shift+F9 i for at få vist feltkoder i stedet for feltresultater.

2. Indsæt følgende efter den eksisterende kode i flettefelter, der skal vise tal med 2 decimaler:
\# "0.00"

Eksempel:
{ MERGEFIELD Pris \# "0.00" }

3. Tast Shift+F9 igen for at vise feltresultat i stedet for feltkoder.
Avatar billede Jolles Professor
23. marts 2021 - 14:30 #3
TUSIND TAK. I aner ikke, hvor jeg har bakset med det.