Avatar billede desist Seniormester
26. marts 2021 - 09:37 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

ChromeCast

Hej
Jeg er i tvivl om sikkerheden på min c.cast.
Grundet at når jeg søger på netværk, kommer c. Cast frem som skjult netværk, men som åben. Når jeg prøver at logge på. Skal jeg indtaste SSID ved ikke om det er en sikkerhed i sig selv?
Jeg kan heller ikke, finde kontaktoplysninger på Google?
Avatar billede claes57 Ekspert
26. marts 2021 - 20:22 #1
det skjulte netværk er til cc selv - det, du vil have vist sender du en besked om på dit lokale netværk. Og derefter bruger cc sit skjulte net til at hente fil/udsendelse direkte - så du kan lukke ipad/telefon osv ned, så snart cc har overtaget visningen.
Avatar billede desist Seniormester
27. marts 2021 - 07:38 #2
Hej claes57

Så konklusionen er, den er sat op som den skal?
Avatar billede claes57 Ekspert
27. marts 2021 - 07:53 #3
Jep - cc undgår at mikse sin nettrafik med dit brug, så den kan måske få et bedre dataflow på den måde.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
28. marts 2021 - 17:23 #4
Det er altså ikke korrekt.

Hvordan skulle ChromeCast kunne lave sit eget netværk - hvad skulle den snakke med? - din Router har jo ikke tilsvarende samme netværk, så det kan ikke være den.

Et netværk fra en ChromeCast kan være to ting - enten er den ikke sat op, og ønsker dermed at forhandle med din Google Home app som annonymt netværk.

Eller også er "Guest Mode" slået til - det er en af Google Chromecast´ ret stærke men ukendte funktioner, at den laver et gæstenetværk, så brugere der ikke er medlem af det lokale netværk, er i stand til at caste til den. Som regel vil den samtidig præsentere en PIN-kode på skærmen, man skal taste ind som godkendelse, i stedet for i forvejen at være medlem af det lokale netværk.

Læs mere om funktionen på https://support.google.com/chromecast/answer/6109286?hl=da

Om det er en sikkerhedsbrist, afhænger af din indstilling til sikkerhed. At enhver kan bryde ind og caste til din ChromeCast kan godt opfattes som en sikkerhedsbrist, men man kan ikke bruge det til at hacke dit netværk...
Avatar billede claes57 Ekspert
28. marts 2021 - 19:13 #5
det er muligt, at det ikke er chromecast selv - men på min netværk har jeg en ssid, der følger min 100%, kaldet direct-xx - skifter jeg kanal, så hopper den med. Jeg har stoppet både apple-tv kasse og chromecast 4k som test, men min skjulte følger er der stadig (det kan være ipad eller android telefon).
WHO, WHAT, WHERE? Fastspeed nægter, at det er noget deres router laver - så er der kun yousee, der via kabel-tv signalet spammer. De havde noget med et gratis netværk, som blev delt mellem alle deres kunder, og lad os stoppe den der, alle hader uc - med mindre andre har en forklaring.