Avatar billede Slettet bruger
27. marts 2021 - 20:13 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Ledning til Bluetooth telefoner..

Jeg har et par hovedtelefoner Sony WH-1000MX2 Wireless.
Desværre kan mine 2 computere ikke tilslutte dem.
De har før virket, så jeg ved ikke, om det er modtageren i telefonerne, som svigter. De har været ret dyre, og også ret gode, så jeg tænkte på, kan de mon køre på en ledning, hvis jeg kan skaffe en ledning, med ministik til telefonerne i den ene ende, og et jackstik i den anden?
Jeg tænker på den lille stikindgang, på telefonerne, til opladning.
Jeg har ledt på nettet efter en sådan ledning, men ingen fundet.
Avatar billede kurt54 Ekspert
27. marts 2021 - 20:46 #1
Du skal nok bruge et jack -jack stik - et sådan burde være med i leveringen - eller kan det fås billigt mange steder.

https://helpguide.sony.net/mdr/wh1000xm2/v1/en/contents/TP0001513143.html
Avatar billede Slettet bruger
27. marts 2021 - 21:13 #2
Jeg tror ikke du helt har forstået spørgsmålet. Der skal et jack stik i computeren ja, men sådan et kan der ikke sættes i bluetooth telefonerne.:-)
Avatar billede kurt54 Ekspert
27. marts 2021 - 21:17 #3
p.18
"INPUT jack
Connect a music player, etc. to this jack by using the supplied headphone cable. Make sure that you insert the plug of the music player until it clicks. Otherwise, you may not hear the sound normally."

https://helpguide.sony.net/mdr/wh1000xm2/v1/en/contents/TP0001513141.html
Avatar billede Slettet bruger
27. marts 2021 - 21:40 #4
.... by using the supplied headphone cable.
Problemet er, at jeg ikke har sådan et kabel.
Avatar billede kurt54 Ekspert
27. marts 2021 - 21:59 #5
Avatar billede claes57 Ekspert
28. marts 2021 - 04:34 #6
Tjek de 2 pc'er, om de kan forbinde til andet via bluetooth. Windows skal jo have det kørende, men det kan være slået fra, evt pga strømsparing-indstillinger
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2021 - 04:40 #7
#6 Jeg har et andet set (også andet mærke) som kan tilsluttes begge computere..
Avatar billede claes57 Ekspert
28. marts 2021 - 05:21 #8
Prøv at parre pc og hovedtelefon en gang til.
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2021 - 14:23 #9
#8 Det har jeg prøvet flere gange. Genstartede og prøvede igen, med Enheder og printere.
Avatar billede claes57 Ekspert
28. marts 2021 - 14:49 #10
i Kontrolpanel / enhedshåndtering se i bluetooth, og fjern alt sony - genstart, og par med hovedtelefoner igen. Det er vigtigt, at parringen lyser korrekt, så den få forbindelse.
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2021 - 15:55 #11
På ingen af computeren står der noget om Sony under Bluetooth.
Jeg har fulgt dit forslag, men intet sker. I begge computere er Bluetooth en dongle.
Måske den forkerte?
Avatar billede claes57 Ekspert
28. marts 2021 - 16:28 #12
søg først på Kontrolpanel i windows - den findes som en app, start den
(det er det 'gamle' kontrolpanel fra før win10)
Her finder du Enhedshåndtering, og klikker på den
I venstra del kan du se din pc, og en masse grupper med enhedstyper, klik på Bluetooth så du kan se, om enheder der er parret, findes der (jeg har fx min nokia telefon og en LG soundbar + og diverse drivere)
Der er her, Sony, eller hvad der ligner noget med WH-1000XM2 bare skal slettes.
Så genstart, og din hovedtelefon er 'ukendt' og parres på ny.
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2021 - 16:40 #13
Jo det forstod jeg godt fra dit tidligere indlæg, men det ser sådan ud:
https://ibb.co/dKRVz6G
Avatar billede claes57 Ekspert
28. marts 2021 - 17:37 #14
den, du kan slette er generic bluetooth radio - det er en windows standard driver, og du vil hellere have at producenten er nævnt.
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2021 - 18:17 #15
Der er ikke noget som hedder windows standard driver, men jeg slettede det som stod som Windows.Og så gik det galt. De telefoner, som virkede, mistede forbindelsen. Jeg tog så donglen ud og genstartede, satte donglen i igen og genstartede, og nu køre det, som det plejer.
Avatar billede claes57 Ekspert
28. marts 2021 - 18:45 #16
jeg skrev ikke, at du skulle slette windows, men den ene, der hed "generic bluetooth radio" - men fint, hvis alle enheder virker nu. Godt kæmpet.
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2021 - 19:08 #17
Tak og OK, jeg har prøvet igen og  kun slettet "generic bluetooth radio"
Men desværre ingen forandring.
Det mærkelige er,at Sony telefonerne virker. De går på og jeg kan opdatere dem, og en stemme fortæller,hvad der sker.
Avatar billede claes57 Ekspert
28. marts 2021 - 22:08 #18
så bare kør, som det er - #15 gav løsning - jeg kan ikke forklare hvorfor.
Avatar billede Slettet bruger
31. marts 2021 - 12:06 #19
I skal have tak for jeres indslag i mit spørgsmål😊