Avatar billede Klaus W Ekspert
28. marts 2021 - 11:00 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Træk 2 tal fra hinanden, når det ene kommer fra en formel

Hej kan nogle hjælpe.
Jeg henter nogle værdiger fra et ark med et Lopslag denne værdig vil jeg gerne have trukket fra et tal der står i det ark hvor jeg har Lopslaget.
Eksempel.
I ark Itu, står nogle vare i kolonne B og et antal i kolonne C. I arket Optælling står der også nogle vare i kolonne B, og et antal i kolonne C det er ikke alle varen i Optælling der er i arket Itu. Udfordringen er nu at de vare der er et antal udfor i Arket Itu kolonne C skal trækkes fra antallet i kolonne C i Arket Optælling. Og skal fremgå i kolonne G.
Håber det giver mening
Hilsen Klaus
Avatar billede kim1a Ekspert
29. marts 2021 - 12:39 #1
Opslag vil ofte opfattes som tekst, men du kan bare gange med 1 så det opfattes som værdi (forudsat det giver et tal).

Det lyder dog for mig mere som sumif formler du har brug for, men jeg kan tage fejl. Har du kun et varenummer en gang i både arket Itu og Optælling?
Avatar billede Klaus W Ekspert
29. marts 2021 - 16:39 #2
Hej Kim1a
Tak for dit svar, men jeg har fået en løsning, det skulle være 0 i stedet for "" i min Hvis.Fejl formel.

KW