Avatar billede ibnielsen Seniormester
30. marts 2021 - 11:51 Der er 10 kommentarer

Fejl 0xC0000142, når du starter et program

Jeg oplever ofte Fejl 0xC0000142, når jeg starter et program.
Min computer er ikke helt i top:
Card name: Intel(R) HD Graphics
Manufacturer: Intel Corporation
Chip type: Intel(R) HD Graphics Family
DAC type: Internal
Display Memory: 1760 MB
Dedicated Memory: 128 MB
Shared Memory: 1632 MB
Current Mode: 1920 x 1080 (32 bit) (60Hz)
HDR Support: Not Supported
Display Luminance: Min Luminance = 0.500000, Max Luminance = 270.000000,
MaxFullFrameLuminance = 270.000000

Det er derfor ofte ældre programmer.
Jeg har fornyligt installeret il2 sturmovik demo, og den kører fint. Jeg har så købt spillet på cd, og her kommer fejlen???
Avatar billede INK Ekspert
30. marts 2021 - 12:09 #1
Prøv at følge denne anvisning
https://support.microsoft.com/en-us/topic/use-the-system-file-checker-tool-to-repair-missing-or-corrupted-system-files-79aa86cb-ca52-166a-92a3-966e85d4094e

Du kan også blot forsøge i Windows Power Shell (admin) at køre sfc /scannow
Avatar billede tjodense Mester
30. marts 2021 - 12:13 #2
Mener kan huske hvis det er ældre programmer, at du kan sætte checktegn i kompatibilitetsmode under egenskaber for programmet (startup filen / exe)
Avatar billede KHN Guru
30. marts 2021 - 12:22 #3
Guide to Fix Application Error 0xc0000142:
https://www.techinpost.com/fixed-error-0xc0000142-code-problem/
Avatar billede KHN Guru
30. marts 2021 - 13:26 #4
Installering af ældre programmer/spil på windows 10:
Ved man på forhånd at et program/spil tidligere har kørt under et ældre Windows system kan man følge nedestående fremgangsmåde for at se om man kan få det til at køre under Windows 10 - men der er ingen garantier.

1) Højreklik på installationsfilen og venstreklik på Egenskaber.
2) Sæt hak i boksen foran: Fjern blokering.
3) Venstreklik på faneblad> Kompatibilitet.
4) Sæt hak i boksen foran: Kør dette program i Kompatibilitetstilstand for: Windows 7.
5) Er der et gult og blåt skjold på installationsfilen, så skal der også sættes hak i boksen foran: Kør dette program som administrator.
6) Derefter venstre dobbelt klik på installationsfilen for at starte installationen.

De filer og mapper der er på CD/DVD'en skal du kopier over i en mappe på skrivebordet du navngiver f.eks. install og dernæst finde installationsfilen (setup.exe eller install.exe) og følge anvisningen fra punkt 1-6.

HUSK at din pc skal vise alle skjulte filer og mapper så de også kommer med over i install mappen - dette gøres for at kunne ændre kompatibilitetstilstanden, samt evt. kør som administrator da der ikke kan skrives denne ændring til CD/DVD'en.
Avatar billede Slettet bruger
30. marts 2021 - 16:45 #5
Husk, at spil kræver ordenlige grafik kort, og hvis det er en stationær pc, så køb dig grafik kort, og fra spillet mindste krav, kan du se, hvilken minimum grafik kort du kan bruge.

Desværre er indbyggede Intel HD grafik kort ikke nok. Så hvis du kan smække ekstern grafik kort, så gør dette. Og husk, endeligt at opdatere grafik kort software, altid.

https://youtu.be/P9R6_s3vsBI

Første er, at det kan skyldes teknisk fejl og der findes løsninger på dette på nettet om "Fejl 0xC0000142". Det skulle meget gerne være rettet af Microsoft ved hjælp af Windows opdatering.

Andet er, at du måske har brug for aktivere ".NET Framework 3.5" på din Windows, når disse er ikke inkluderet som standard.

Tredje er, at installere DirectX, Visual C++ og seneste DotNet Framework 4.8.

DirectX web installer
https://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=35

DirectX udpakningsfil
https://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=8109

Patch My PC
https://patchmypc.com/home-updater

.NET Version Detector
https://www.asoft.be/prod_netver.html
Avatar billede ibnielsen Seniormester
02. april 2021 - 12:27 #6
har prøvet alle, men intet hjalp
Avatar billede Slettet bruger
02. april 2021 - 19:53 #7
- Du kan søge cmd og højreklikke cmd.exe og starte det som administrator:
Venligst brug commandprompt som administrator og indtast disse to seperat og tryk Enter:

for %i in (%windir%\system32*.dll) do regvr32.exe / s%i

for %i in (%windir%\system32*.ocx) do regsvr32.exe / s%i

-Hvis det ikke har virket, er det måske Windows 10 version der mangler opdateringer og opgradering til seneste Windows 10.

Du kan finde ud af hvilken Windows 10 version du har ved at søge "winver" og trykke Enter på den. Herinde kan du finde Windows 10 version.
Avatar billede ibnielsen Seniormester
03. april 2021 - 09:46 #8
Det hjalp ikke, og jeg har seneste opdatering. Det er nok fordi det er gamle spil, eller fordi mit grafikkort ikke er god nok.
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2021 - 15:57 #9
Det har du no ret i, men fandt dette på 'Tuben:

https://youtu.be/1pnqAjuSZ-M

Hopper af tråden.
Avatar billede ibnielsen Seniormester
04. april 2021 - 10:31 #10
jeg var igennem alle de ting i videoen, men intet hjalp