Avatar billede vallin Juniormester
01. april 2021 - 10:08 Der er 5 kommentarer

spejle pc internt til tv

jeg har adapter til en eatherforbindelse, det går fint med at spejle internettet, men jeg kan ikke få det indre af pc en (skrivebordet?) selv om jeg sætter
chrombrowseren til " cast til skrivebordet" . Hvad gør man?
vh Erik
Avatar billede Erik K Ekspert
01. april 2021 - 20:49 #1
Åbn Chrome på din computer.
Øverst til højre skal du klikke på Cast-ikonet
Klik på Kilder . den lille pil
Klik på Cast skrivebord.
Vælg den Chromecast-enhed, hvor du vil se indholdet.
Avatar billede Erik K Ekspert
01. april 2021 - 21:01 #2
Så lige, at du bruger en adapter med ether.

Ethernet kan ikke bruges i denne forbindelse - du kan godt have din PC forbundet med med kabel, men den skal også være forbundet med dit WiFi.

Du skal have både din Chromecast og din PC på samme WiFi forbindelse.
Avatar billede kurtba Ekspert
01. april 2021 - 22:05 #3
Du har formentlig en hdmi udgang på din pc, så hvis du vil spejle pc.en via kabel, er det nemmeste at lave forbindelsen med et hdmi kabel, som både overfører billede og lyd fra pc til tv.
Hvis ikke billedet dukker op på tv automatisk, så trykker du på windowstasten + p tasten samtidig. Så får du en menu frem, hvor du vælger dubler. Så ses billedet begge steder.
Avatar billede Erik K Ekspert
01. april 2021 - 23:38 #4
Det er rigtigt, at et HDMI kabel sandsynligvis kan bruges, men så giver Chromecasten jo ikke meget mening.
Jeg går ud fra, at trådstarter vil undgå kabel og derfor har købt en Chromecast.
Avatar billede vallin Juniormester
02. april 2021 - 11:51 #5
Det hjælper ikke med cast skrivebordet. Der kommer intet
jeg køber en anden cp (bærbar)
tak for deltagelsen
vh Erik