Avatar billede Uvanga Ekspert
03. april 2021 - 16:02 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Lazesoft adgangskode reset. Nogen der har erfaring med kode reset på andre styresystemer end windows?

Jeg har flere gange med succes anvendt programmerne Lazesoft samt PasswareKit Reset for reset adgangskode til PC. Det har dog altid været på Windows maskiner. Er der mon nogen der har erfaring med reset på andre styresystemer? Eller er reset software uafhængig af styresystem??
Avatar billede falster Ekspert
03. april 2021 - 17:57 #1
Jeg tror nok, at "Linux-folket" vil sige, at der behøver man ikke særskilt software.

Eksempel fra Debian distroen (men gælder vist alle/flere):

https://www.tecmint.com/reset-forgotten-root-password-in-debian/

Lad os se, hvad der kommer af erfaringer :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
03. april 2021 - 20:42 #2
Jeg har nogle gange anbefalet Lazesoft til at resette koder, men har ikke erfaringer med det selv da mine Windows  computere er kodeløse i boot skærm.
Linux maskinen har kode, men jeg har ikke forsøgt at nulstille den eller omgå den på nogen måde.
Avatar billede Uvanga Ekspert
04. april 2021 - 16:42 #3
Tak for kommentarer. Jeg vil prøve mig frem når/hvis det bliver aktuelt 👌