Avatar billede simone007 Juniormester
04. april 2021 - 17:30 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Mistet internet forbindelse til varme anlæg

Mit fjernvarme system kan ikke længere finde internet forbindelse.
Jævnfør manualen til anlægget (når internet dioden blinker grønt) betyder det at der er forbindelse til LAN, men der er ikke internet.
Anlægget er dog koblet til samme router som mit WiFi mvh., og der er internet forbindelse der.
Der hvor net kablet til varme anlægget går i routeren, der lyser dioden ved stikket i routeren grønt. Ved alle de andre lyser stikkene orange.
Hvis jeg bytter om på det, lyser kablet til varme anlægget blot grønt et andet sted. Hvad betyder det?
Forslag til problemløsning modtages gerne.
Det har tidligere virket i lang tid. Problemet er måske opstået efter at jeg har flyttet lidt rundt på routeren.
Avatar billede INK Ekspert
04. april 2021 - 21:52 #1
Har du prøvet med et andet kabel mellem varmeanlægget og routeren?
Avatar billede claes57 Ekspert
05. april 2021 - 06:19 #2
Det kan være at dit system med varme har haft en ip, der var kendt af leverandør, og din router har tildelt en ny ip efter flytningen. Så skal du enten tilbage på den gamle ip, eller leverandør skal koble sig på igen.
Avatar billede Rune1983 Ekspert
07. april 2021 - 11:33 #3
Hvis du anvender fx. Stofa fiberboks. Hver da opmærksom på at kun port 1 er internet. Andre porte plejer at være TV, telefon og andre ting. Så hvis dit anlæg er sat til de andre porte vil det ikke være på nettet. Sæt da en switch på port 1 og brug så en af disse porte.