Avatar billede Temco Professor
04. april 2021 - 21:29 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Pludselig "ny" Edge - genveje væk

Åbner Edge - og bliver præsenteret for den som om det var første gang. Alle mine Bogmærker er væk.
Avatar billede Temco Professor
04. april 2021 - 21:32 #1
Går bare kort imellem der dukker nye problemer op. Sådan var det ikke med Windows 7 og Explorer.
Avatar billede INK Ekspert
04. april 2021 - 21:49 #2
Bogmærkerne kan vel blot importeres igen. Edge indstillinger favoritter import osv.

Formoder du har opgraderet til seneste Windows 10 version (20H2)?
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2021 - 22:00 #3
Bare log på din Microsoft konto fra din egen Microsoft Edge. Vil dette så ikke synkronisere tilbage?

-Hvis ikke? Hvordan kan man gendanne bogmærker fra Windows gamle version, hvis du har opgraderet din Windows til nyere version, eller:

Hvis du aldrig har sikkerhedskopieret dine bogmærker, kan du prøve denne metode.  Hvis du har geninstalleret eller nulstillet Windows 10, gemmes systemoplysningerne i mappen "Windows.old".

Trin 1: Åbn File Explorer, gå til nedenstående bibliotek:

C:\Windows.old\Brugere\<brugernavn>\AppData\Local\Packages\Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe\AC\MicrosoftEdge\Users\Default

-Med mellemrum så du se trinene, og sidste "Default" kan være "Standard" og "Users" kan være "Brugere" på Dansk:

C: \ Windows.old \ Brugere \ <brugernavn> \ AppData \ Local \ Packages \ Microsoft.  MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe \ AC \ MicrosoftEdge \ Users \ Default

Trin 2: Kopier og indsæt denne mappe i standardmappen ved at bruge "Kør". Start kør bare ved at trykke på "Windows logo + R", indsæt teksten neden under for at åbne standardmappen:

%LocalAppData%\Packages\Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe\AC\MicrosoftEdge\Users\Default

-Husk, Users og Default kan være Brugere og Standard.

Trin 3: Færdig? Genstart din Edge og se bogmærkerne vises eller ej.

-Virker dette ikke? Vil der måske andre have bedre ideer. Hopper af tråden.
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2021 - 22:03 #4
Eller du kan bruge dette på "Kør".

%LocalAppData%\Packages\Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe\AC\MicrosoftEdge\

-Fortsæt derfra til din egen bruger standardmappe, og videre ind til Default, som kan også være Standard.

Hygge.
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2021 - 22:06 #5
PS - Hvis du kan finde nye Edge fra Startmenu, kan du sende den til Skrivebord eller som hurtig-knap ved at højreklikke på den.
Avatar billede Temco Professor
05. april 2021 - 00:48 #6
Bare log på din Microsoft konto fra din egen Microsoft Edge. Vil dette så ikke synkronisere tilbage?

Tæt på. Løste det at logge på min Google konto og tillade synkronisering.
Avatar billede Temco Professor
05. april 2021 - 00:49 #7
Hvorfor det var Google kontoen, forstå jeg ikke nok til at fatte. Men bare det virker.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. april 2021 - 08:29 #8
I Edge kan man oprette profiler så forskellige brugere har hver deres opsæt. Kan du ved en fejl have oprettet en ny profil der derfor er tom på de indstillinger som du er vant til at bruge?
Hvis du går i indstillinger på Edge kan du se det med profil øverst.
Avatar billede Temco Professor
07. april 2021 - 02:24 #9
Har opdaget det ikke er de samme genveje der er kommet tilbage. Dvs. der mangler en hel masse. :/
Avatar billede Temco Professor
07. april 2021 - 02:25 #10
Forstå ikke hvordan der er forsvundet, hvad der skete.

#8 Det er min Outlook der er at se der.
Avatar billede Temco Professor
07. april 2021 - 02:31 #11
#2 Windows er opdateret. Importere hvor fra?
Avatar billede INK Ekspert
07. april 2021 - 09:06 #12
Du åbner den nye EDGE og går i indstillinger. Her vælger du Import browser data.
I vinduet kan du vælge at importere fra Internet Explorer eller den gamle EDGE benævnt Legacy EDGE. Håber det løser dit problem. Formoder du har opdateret og ikke udført en ren ny installation?
Avatar billede Temco Professor
07. april 2021 - 17:29 #13
Der er fire muligheder. Internet Explorer, Google Chrome, Mozilla Firefox og "HTM-fil med favoritter eller bogmærker". Legacy EDGE muligheden er der ikke.

Kan ikke se jeg kan bruge nogen af de fire.
Avatar billede Temco Professor
07. april 2021 - 17:32 #14
Har ikke haft Explorer i brug. Chrome har jeg, men det er andre favoritter jeg har gemt i den. Firefox har jeg heller ikke benyttet. Og backup af bogmærker i Edge har jeg ikke. Med mindre de automatisk er blevet gemt et sted.