Avatar billede Boe Seniormester
04. april 2021 - 21:42 Der er 3 kommentarer

Excel : print/gem som PDF

Hej.
Jeg har brug for at en specifik fane i et excelark som pdf - jeg vil knytte funktionen til en “knap”, som gemmer fanen med valgtnavn/dato og vedhæfter den gemte pdf til en mail som sendes til valgt modtager. Alt fungerer - bortset fra at jeg får øvrige faner med i filen når den gemmes som pdf. Jeg er ikke kode-skarp, men gætter på at jeg har brug for en formulering der fortæller at det KUN er en specifik fane der skal gemmes/printes som pdf.

Er der en der har en god ide til løsning. Tak for hjælpen!  Vh. Britta
Avatar billede ebea Ekspert
04. april 2021 - 22:11 #1
Tjek dette her op mod din egen kode.

With ActiveSheet
    .ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:=PdfFile, Quality:=xlQualityStandard, IncludeDocProperties:=True, IgnorePrintAreas:=False, OpenAfterPublish:=False
  End With
Avatar billede Boe Seniormester
04. april 2021 - 22:21 #2
Fedt tak for hurtigt svar ebea. Det prøver jeg efter påske og angiver hvis det løser det hele. 👍tak vh. britta
Avatar billede Bjørn Mester
06. april 2021 - 14:24 #3
Hej

https://www.rondebruin.nl/win/s5/pdf.htm er der flere løsninger med et eller flere sheets, hvis ikke ebeas virker efter hensigten.

Mvh.
Bjørn