Avatar billede Hansen1998 Praktikant
07. april 2021 - 13:37 Der er 10 kommentarer

TV kompatibel med 5 tb hdd

Hej. Er der nogen som ved om der findes tv der er kompatibel med en 5 tb harddisk. Jeg har søgt lidt rundt og kan ikke finde noget specifikt.
Nogen der kan sende link eller navn på TV hvis et sådan findes?
Avatar billede poko1 Ekspert
07. april 2021 - 14:39 #1
Er ikke sikker på hvad du helt præcis mener?
er det sådant noget så skal do nok regne med separat strømforsyning!
Samsung periferi her har jeg tilsluttet en 2½" til USB med 5v intern supply.
https://ibb.co/nRrHbr2
Avatar billede Hansen1998 Praktikant
07. april 2021 - 15:12 #2
Den harddisk du har sat ind i dit tv er på 2 tb, hvilket mit samsung tv også kan klare. Hvis jeg derimod indsætter en 5 tb harddisk så kan den ikke indlæse hele disken. Derfor mangler jeg et tv der kan indlæse en 5 tb hdd - forstår du nu?
Avatar billede claes57 Ekspert
07. april 2021 - 15:16 #3
Hvis du 'bare' vil optage en masse film, så er det sikrere med flere mindre diske.
Fx 10 stk 500gb ssd - de har den fordel, at de er 100% lydløse.
Så kan du have en til fx koncerter, en til James Bond, osv

Jeg har en (250gb ssd) som er eneste disk. Det er til at kunne pause/optage noget, jeg ser senere - men som så slettes igen.

Det dumme ligger jo i, at du er låst til det tv (krypteret), så alle dine optagelser dør når du får nyt tv - tænk lige over det før du går amok i optagelser, som du alligevel ikke kan se om 5 år.
Avatar billede poko1 Ekspert
07. april 2021 - 15:17 #4
Har du en 2½" 5 TB? Den intern Strømforsyning giver kun 5Volt.
Hvordan er den Allokeret jeg kører NTFS.
Avatar billede Hansen1998 Praktikant
07. april 2021 - 15:21 #5
Har lige kigget og den kører pt. lige nu med 2048 kb på allokeringsenheden og har 4,54 tb plads og kører exfat filsystem
Avatar billede poko1 Ekspert
07. april 2021 - 15:30 #6
Ok jeg kører med TV4Ever og kan se både på TV & Computer.
https://ibb.co/ZVMZKSH'
Men so Claes skriver fordel over flere Diske.
Avatar billede Hansen1998 Praktikant
07. april 2021 - 15:31 #7
Hej Claes. Det er ikke til at optage. Har en masse hjemmevideo osv lagt over på, så derfor vil jeg gerne have det hele samlet et sted
Avatar billede Hansen1998 Praktikant
07. april 2021 - 15:34 #8
poko 1 man kan ikke se billedet. Skal dog bare have et tv der kan indlæse en 5 tb disk hvis nogen af jer har svaret på det. Behøver ikke vide hvad fordelene i flere disks er.
Avatar billede claes57 Ekspert
07. april 2021 - 15:48 #9
en NAS, og tv på samme lan - så kan du også styre filmklip osv fra pc.
Avatar billede poko1 Ekspert
07. april 2021 - 15:51 #10