Avatar billede ronrea Seniormester
07. april 2021 - 15:54 Der er 17 kommentarer og
3 løsninger

Fjerne Office 2019 helt fra PC

Hejsa
Jeg har en office 2019 installeret på min bærbare pc (som kører Windows 10)

Jeg vil gerne have den afinstalleret, da jeg har købt en Office 365 licens, som jeg benytter på min anden PC (stationære), og selvfølgelig gerne vil have på den bærbare også.

Jeg har prøvet at afinstallere den flere gange med "fjern programmer"

Og dernæst hentet Office 365 og installeret den.

Men det er som om at det stadig er den gamle office 2019 som starter op når jeg starter outlook ?

Ved godt, at det sikkert lyder fjollet, men tror på en eller anden måde, at jeg ikke har fået fjernet 2019'eren helt

Håber virkelig at nogen kan hjælpe mig :)

vh
ronrea
Avatar billede poko1 Ekspert
07. april 2021 - 15:57 #1
Har du gjort det fra kontrolpanelet programmer og funktioner?
Avatar billede ronrea Seniormester
07. april 2021 - 15:59 #2
Ja. Det har jeg
Avatar billede poko1 Ekspert
07. april 2021 - 16:05 #3
Kan du se den der endnu og har du haft genstartet?
Meddelte den færdig?
Avatar billede ronrea Seniormester
07. april 2021 - 16:10 #4
Ja den meldte færdig. Og den står ikke under "apps og funktioner"

Men selvom jeg har installeret office 365 - og skriver outlook i søgefeltet - så kan jeg se at den starter office 2019 op ?

Den er ligesom ikke væk åbenbart

mvh
ronrea
Avatar billede 220661 Ekspert
07. april 2021 - 16:24 #5
Avatar billede ronrea Seniormester
07. april 2021 - 16:26 #6
Tak det prøver jeg :)
Avatar billede 220661 Ekspert
07. april 2021 - 16:49 #7
Avatar billede ole_madsen Ekspert
07. april 2021 - 16:57 #8
Office 2019 og Microsoft 365 er i princippet identiske - forskellen går på hvilken konto du er logget på med.

Så du har sikkert gjort det helt korrekt - mangler bare at gå i filer, konto - og så vælge at logge af.
Log nu på med din Microsoft 365 konto - og det skulle være det.
Avatar billede ronrea Seniormester
07. april 2021 - 17:06 #9
Ole_madsen

Jeg forstår det ikke rigtigt. Beklager min uvidenhed :)

"Hvilken konto jeg er logget på med" ?

Jeg er ikke interesseret i at samkøre noget. Og jeg vil ikke gemme noget i skyen.

Så hvorfor er jeg "logget på" en konto ?

Når jeg starter outlook (Office 365) kan jeg se at den starter Office 2019 - det skriver den simpelthen - og der står nogle gamle mails derinde. Selvom jeg har af-intstalleret 2019 flere gange - og sidste gang med Office's eget værktøj

mvh
ronrea
Avatar billede ebea Ekspert
07. april 2021 - 17:11 #10
#9 - Som Ole skriver i #8, så har du under installation, været logget på Microsoft Office (det er nødvendigt, for at tjekke licensen), og der vil Microsoft også kunne se, din tidligere installation.
Du kan inde under din konto, helt fjerne den gamle Office tilknytning, fra din konto.
Avatar billede ronrea Seniormester
07. april 2021 - 17:26 #11
ebea

Den office 2019 som var installeret på denne her comupter som jeg har fjernet er ikke en jeg har noget med at gøre. Det var blot en som lå der, da jeg købte pc'en - og den er som sagt fjernet nu.

Så jeg forstår ikke helt, hvad jeg skal gøre ?
Så præcis som muligt :) - hvordan skal jeg "fjerne den gamle office tilknytning" fra min microsoft konto ?

mvh
ronrea
Avatar billede ole_madsen Ekspert
07. april 2021 - 17:32 #12
Du kan kun logge af, når du har noget office installeret. Så du må på https://portal.office.com og logge på med din Microsoft 365 konto. Herfra får du mulighed for at download og installere Microsoft 365. Hvis den viser sig som 2019, er det ikke en fejl - så er det blot fordi du er logget på med en forkert konto - som sagt under filer, konto...

Microsoft 365 er bare en abonnementbaseret udgave af den nyeste Office udgave - for nuværende er det 2019...
Avatar billede ronrea Seniormester
07. april 2021 - 17:32 #13
Vil det evt hjælpe mig, hvis jeg vælger at "nulstille denne pc" ?

Har desværre ikke så meget forstand på det :)

mvh
ronrea
Avatar billede ronrea Seniormester
07. april 2021 - 17:39 #14
Tak ole_madsen - du er en tålmodig mand :)

Du skriver :
Så du har sikkert gjort det helt korrekt - mangler bare at gå i filer, konto - og så vælge at logge af.
Log nu på med din Microsoft 365 konto - og det skulle være det.

Det er netop det jeg ikke forstår - beklager
Altså : præcist hvordan logger jeg af og på igen ?

Skal desværre have det ind med skeer :)

mvh
ronrea
Avatar billede ebea Ekspert
07. april 2021 - 17:49 #15
#11 - Ja, jeg kan så godt "se" at hvis ikke du har adgang til den konto som Office 2019 er installeret under, er det lidt mere tricky.
Men så brug værktøjet, foreslået af 220661 i  #5
Avatar billede ronrea Seniormester
07. april 2021 - 17:57 #16
ebea
Det har jeg gjort. Men den finder stadig de mails fra 2019 tiden ? Utroligt

mvh
ronrea
Avatar billede ole_madsen Ekspert
07. april 2021 - 18:15 #17
Du skal ikke hænge dig så meget i om der står 2019 - det må der gerne :-)

Når du først har fået installeret office igen (uanset version), så åben et af programmerne, eks. Word. Herinde går du i menuen "Filer", og finder det punkt der hedder "Konto"
Det er her du skal se hvad du er logget på med - det står på siden...

Men egentlig har Microsoft lavet en guide til nøjagtig det samme - prøv at følge denne stille og roligt: https://support.microsoft.com/da-dk/office/download-og-install%C3%A9r-eller-geninstall%C3%A9r-microsoft-365-eller-office-2019-p%C3%A5-en-pc-eller-mac-4414eaaf-0478-48be-9c42-23adc4716658
Avatar billede ronrea Seniormester
07. april 2021 - 18:54 #18
ole_madsen

Tak. Den artikel har jeg faktisk googlet mig frem til tidligere på dagen :)

Det ændrer desværre ikke noget. Jeg forstår simpelthen ikke det omkring "konto" - forskellige konti osv

Men jeg har fået en outlook til at virke - aner ikke hvilken :) og der er en masse mails i den - til trods for at den gamle 2019 er slettet og denne 365 er ny ?
Den finder på en eller anden måde en odt-fil som den benytter.

Den vil jeg gerne have slettet og så lagt den korrekte (fra den anden pc) over på denne. Den korrekte outlook-fil er desværre en odt-fil ? Hvorfor det ?

Kan den ikke laves om til en pts-fil evt
De plejer da at være til at arbejde med....

mvh
ronrea
Avatar billede 220661 Ekspert
08. april 2021 - 10:46 #19
Jeg kan ikke forestille mig at de værktøjer jeg linker til fjerner bruger data. Det er kun selve installation den fjerner helt. Jeg har brugt support og genoprette værktøj da jeg havde 2010 udgaven på og fik 2019 på som prøve. Her blev 2010 udgaven fjernet uden problemer. Jeg skal dertil sige jeg bruger ikke Outlook på mine computere.  Kører rent webmail.
Avatar billede ronrea Seniormester
09. april 2021 - 19:02 #20
Ok
Mange tak til alle.
Det er på en eller anden måde lykkedes mig at få det til at virke :)
mvh
ronrea