Avatar billede jthyge Mester
08. april 2021 - 17:26 Der er 4 kommentarer

Konfigurationsfejl i IIS

Hej
Jeg har en webserver kørende i IIS.

I går fungerede den fint, men i dag kommer den med følgende fejl:

Serverfejl i programmet '/'.

Beskrivelse: Der opstod en fejl under behandlingen af en konfigurationsfil, der er nødvendig for at behandle denne anmodning. Se detaljerne om fejlen nedenfor, og foretag de nødvendige ændringer af konfigurationsfilen.

Meddelelse om parserfejl: Der opstod en fejl ved indlæsningen af en konfigurationsfil: Overvågningen af filændringer til ''C:\Users\...\Web_test'' kunne ikke startes, da der blev nægtet adgang.

Kildefejl:

[Ingen relevante kildelinjer]

Kildefil: C:\Users\....\Web_test\web.config    Linje: 0

Klik her for at se yderligere fejloplysninger:
Versionsoplysninger: Microsoft .NET Framework version:4.0.30319; ASP.NET version:4.8.4330.0

Jeg mistænker at fejlen er opstået i forbindelse med at jeg har opsat en webserver op en virtuel maskine. Som kommer med samme fejl, som nu også er på hosten.

Nogen bud på hvordan jeg kan afhjælpe fejlen?
Avatar billede jthyge Mester
08. april 2021 - 17:28 #1
Det skal lige tilføjes at det er et virtuel directory der ikke virker.
Applikationen fungere stadig.
Avatar billede arne_v Ekspert
08. april 2021 - 17:42 #2
Eksisterer den web.config?
Avatar billede jthyge Mester
08. april 2021 - 17:48 #3
Ja, det gør den når jeg opretter en Authorization Rule, så bliver web.config genereret.
Jeg har så forsøgt at slette Authorization Rule igen, så nu indeholder web.config følgenden:
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<configuration>
</configuration>
Avatar billede jthyge Mester
08. april 2021 - 18:01 #4
Det er tilsyneladende noget med adgangen til den stien, der giver problemer.

Opretter jeg en test mappe, i roden på C: drevet, og ligger samme html fil deri, og opretter et virtuel directory dertil, så virker det.