Avatar billede imma Forsker
09. april 2021 - 07:29 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Opret samlemappe med er koder

Hejsa

Jeg vil gerne lave en skattejagt med at koder for en SFO.

Ideen skal være at børnene med deres iPad skal scanne disse at koder som findes rundt om på sfoen. Der er måske 100 stykker - hver qr kode der scannes skal føre dem ind på en webside eller en form for samlemappe - således at når man har scannet alle 100 så har man klaret jagten.

Er der nogen der kan give mig nogle tips ?

Jeg har set steder hvor man nemt kan få genereret en qr kode når man tager et billede, men hvordan man kan få implementeret at den ved hvilke koder der ikke er fundet endnu osv. det kan jeg ikke lige greje.
Avatar billede imma Forsker
09. april 2021 - 07:29 #1
Qr koder skal der selvfølgelig stå
Avatar billede jakobdo Ekspert
09. april 2021 - 08:18 #2
Prøv at lav en google søgning på:

QR Code Treasure Hunt.
Der fik jeg et par brugbare hits. (synes jeg)
Måske du kan finde noget brugbart også. :)
Avatar billede imma Forsker
09. april 2021 - 08:30 #3
Det har jeg haft kigget på - ikke noget helt i tråd med det jeg gerne vil.
Avatar billede acore Ekspert
09. april 2021 - 09:23 #4
Hvad vil du programmere det i? Hvad kan du?
Avatar billede imma Forsker
09. april 2021 - 09:33 #5
Jeg smed det nok ind et forkert sted.  Det var ikke for st jeg skulle programmere det men mere om der var nogen der kendte noget til det.

Om man kan lave en digital samlemappe af billeder og ud af dem lave qr koder som bulk og printe dem ud
Avatar billede acore Ekspert
09. april 2021 - 09:44 #6
Du kan lave det uden en app, hvis du kan leve med, at QR koderne skal findes i en bestemt rækkefælge. Se fx https://blog.beaconstac.com/2019/07/design-a-scavenger-hunt-with-qr-codes-without-an-app-stepwise-guide/.

Ellers har jeg svært at se, at det ikke kræver en app installeret - som du måske kan finde derude et sted - i hvert fald hvis du vil betale.

Sidste mulighed er så at lave det selv, men det er så ikke det, du vil.