Avatar billede Peter Olsen Seniormester
10. april 2021 - 21:22 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

El cykel

Er der nogle elcykler man skal holde sig fra.
Er der nogle salgs steder man skal holde fra fra som Bilka, t. Hansen og liggende

Jeg regner med at skulle bruge 5000.00 kr til 10.000 kr på en elcykel

vh peter
Avatar billede ErikHg Ekspert
10. april 2021 - 21:56 #1
Jeg ved ikke hvilke steder man kan anbefale, men som du selv nævner så er T Hansen vist ikke lige det rette sted og jeg har også en mistanke om at det samme gælder for Bilka.

https://bedste10.dk/elcykel-test/
Avatar billede kurt54 Ekspert
10. april 2021 - 23:34 #2
Siden der kinkes til i#1
Ligner en side der lever af at linke til forretningerne -fremfor at lave uvildige test.
Avatar billede Peter Olsen Seniormester
11. april 2021 - 05:53 #3
Tak for hjælpen #1 EL-CYKEL URBANGLIDE C7 så interessant ud.
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
11. april 2021 - 08:33 #4
Hej Peter Olsen!

Pas på med batteriet!

Jeg havde en kammerat, der for nogle år siden gjorde et dårligt elcykel-køb.
Han købte en relativ billig model hos en cykelhandler.
Efter et par år døde batteriet. Det var ikke muligt at skaffe et nyt batteri til den model (kan ikke huske navnet), så han blev nødt til at købe en helt ny cykel.

Han fandt ud af (på den hårde måde) at man skal købe en elcykel med et batteri, der bruges af mange forskellige cykler. Jeg mener at han efterfølgende købte en model, der brugte Bosch-batterier. Det er måske værd at undersøge før du køber. Eller måske har kan andre hjælpe med info herom...?
Avatar billede ErikHg Ekspert
11. april 2021 - 13:09 #5
#4 Ja det er "smart" af en forhandler (i dette tilfælde en rigtig cykelhandler) at sælge noget man ikke kan skaffe reservedele til.
Det minder om plattenslageri og viser, at forhandleren i alt fald ikke er seriøs.
Avatar billede Peter Olsen Seniormester
11. april 2021 - 13:31 #6
#4 takker for tip