Avatar billede caco52 Juniormester
11. april 2021 - 09:08 Der er 4 kommentarer

WINDOWS

hej - jeg kan ikke tage fotos med webcam fordi windows 10 er i s mode. Hvad skal man gøre for at slippe ud af s mode ? caco
Avatar billede perwolf Forsker
11. april 2021 - 09:14 #1
Avatar billede Slettet bruger
11. april 2021 - 18:03 #2
Hej caco52

Åbn appen "Indstillinger" fra startmenu.

1. Gå til Opdatering og sikkerhed - videre til "Aktivering".

2. I sektionen "Skift til Windows 10 Home" eller "Skift til Windows 10 Pro" skal du vælge "Gå til Microsoft butikken".  (Hvis du også ser afsnittet "Opgrader din udgave af Windows", skal du passe på ikke at klikke på linket "Gå til butik", der vises der).

3. På siden "Skift ud af S-tilstand" (eller lignende), der vises i "Microsoft Store/Microsoft butikken", skal du vælge Få-knappen.

4. Når du ser en bekræftelsesmeddelelse på siden, kan du installere apps uden for Microsoft Store. Medmindre den opgraderer først efter købet af opgradering, genstarter og derfra kan du benytte det som den opgradering du har valgt.

PS - Hvis din enhed er købt som fastsat, er dette måske ikke muligt. Men virker dette, er opgradering billigst end at købe den fuldeversion fra Microsoft.
Avatar billede caco52 Juniormester
12. april 2021 - 10:09 #3
Jeg ved ikke hvor jeg kan finde den side jeg skal bruge for at ændre det. Jeg kan godt se hvad jeg skal gøre - men ikke hvilken side jeg skal gøre det på. Caco52
Avatar billede Slettet bruger
12. april 2021 - 10:46 #4
Hvad med hvis du bare åbner op for Microsoft Butik (Microsoft Store) og søge på Windows 10?

-Her kan du eksempel se mulighed for at opgradere. Igen, hvis du ikke kan se mulighed for at opgradere, er det måske låst med Windows 10 S.

Hvorimod får du mulighed for at opgradere, skal du blot logge ind med din Microsoft konto, og indtaste dit kredit kort og købe dig opgraderingen. Dette vil være knyttet til din Microsoft konto per automatisk.
Her skal du blot logge ind til din Microsoft konto fra din Windows 10 for at starte processen til at opgradere din Windows 10.