Avatar billede petert Forsker
11. april 2021 - 10:52 Der er 8 kommentarer

Tekst i celler der ikke regnes med.

Hej
Jeg kører office 365.
er der nogle der kan hjælpe med dette ?
Problemet, jeg har nogle kolonner med forskelig tal+tekst.og skal kun regne med tallene.
eks
kol A          kol B    kol C
12 sæt      3          A1-B1 resultatet skal skrives 9 Sæt
24 par        6        A2-B2 resultatet skal skrives 18 Par
41 stk      11

Hvordan skal kolonne A og C formateres
på forhånd tak.
Petert
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
11. april 2021 - 11:02 #1
=MID(A1;1;SEARCH(" ";A1)-1)-B1

dansk:

=MIDT(A1;1;SØG(" ";A1)-1)-B1
Avatar billede petert Forsker
11. april 2021 - 11:18 #2
Hej xl Enthusiast
Jeg kører dansk.
det driller lidt, er denne formel til kolonne A eller C ?
Avatar billede petert Forsker
11. april 2021 - 11:24 #3
Det virker næsten, men resultatet skulle gerne skrives som eks 9 Sæt
Hvis i A1 står 12 sæt og B1 står/ (skrives efter optælling) 3
Avatar billede petert Forsker
11. april 2021 - 11:35 #4
Jeg har også et tillægs spørgsmål.
Hvordan indsætter jeg en dato fra en celle eks A3 14-April 2021 i en tekst streng

jeg har en tekst i en skabelon eks.
ccc ,sa,x, ddl l lsdldldld lsdldldld 14-April 2021 vv mmme m s,skssss.
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
11. april 2021 - 12:43 #5
Du må have en eller anden regel for hvor datoen skal indsættes i tekststrengen. Hvad er den regel?
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
11. april 2021 - 12:46 #6
Indsæt i C1:

=MIDT(A1;1;SØG(" ";A1)-1)-B1&" "&MIDT(A1;SØG(" ";A1)+1;LÆNGDE(A1))
Avatar billede petert Forsker
11. april 2021 - 14:44 #7
Hej xl Enthusiast
Super fint det virker. kan man tilføje en detalje hvis værdien er 0 i celle C skal C være blank.
eks 12 sæt - 12 står nu i C 0 sæt. istædet for ingenting.
kan det lade sig gøre ?

Hej jeg kender ikke til regler i excel. det eneste der er unikt i den celle teksten står, og hvor datoen skal sættes ind er oret " mig " her skulle indsættes mig 14-04-2021 og så kommer resten af teksten.

et andet spørgsmål. Hvordan formaterer jeg en celle, så jeg kan tilføje en tekst
under formatér celler>tal>brugerdefineret.
Eks. 66 Timer eller 43 "Stk.Brædder"
Ellers tusind tak for hjælpen. er lidt nysgerrig arbejder du professionelt med excel ?.
tusind tak for hjælpen.
/ Petert