Avatar billede KSN Mester
11. april 2021 - 12:13 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Modem, Router, Switch - DHCP

Hvilken rækkefølge vil være den rigtige at sætte dem op efter.

Fibia modem ( Deaktivere WiFi - Aktivere DHCP)
Google WIFI ( Aktivere WIFI - Deaktivere DHCP)
TP-Link (Deaktivere DHCP)

Vil dette være den korrekte måde?
Avatar billede INK Ekspert
11. april 2021 - 12:45 #1
Formoder TP-Link er en router? Hvordan er det tilsluttet? Direkte til modemmet?
Hvis routeren er tilsluttet direkte til modem og Google er tilsluttet router, så kan DHCP være enten i modem eller i router.
Giv lige lidt flere oplysninger, så er der sikkert andre, der kan kommentere.
Avatar billede KSN Mester
11. april 2021 - 13:08 #2
TP-Link er en switch.

Så tænker at kable Google WIFI (Router) op til Fibia modem og så TP-Link switch op til Google WIFI.

Så, for at alle enheder ses på samme netværk, skal switchen vel direkte i Google WIFI. Hvis både Google WIFI og Switchen kabels på modemmet, så deler den jo fra to forskellige IP adresser. Også derfor jeg spørger hvor DHCP skal være aktiveret og deaktiveret
Avatar billede INK Ekspert
11. april 2021 - 13:23 #3
Enig, virker det ikke?
Avatar billede KSN Mester
11. april 2021 - 13:46 #4
Ville bare have det bekræftet, at Modem dele IP adresser ud via DHCP, og at de andre ikke gør og at det kables så router sidder i modem og switch sidder i router