Avatar billede Starrex Praktikant
11. april 2021 - 16:44 Der er 2 kommentarer

Ekstern Disk: "disk ikke skubbet rigtigt ud"

Hejsa.

Når jeg arbejder på min computer, om jeg så ser Youtube eller laver musik i Logic, kommer der ofte en fane frem, der siger "disk ikke skubbet rigtigt ud".
Det sker MEGET tit, og ødelægger mit arbejdsflow i Logic, da det indspillede ligger på det ene drev og mine grooves på det andet drev!

Hvad kan dette skyldes? Det er begge 2 der gør det!
Kan det være kablerne, eller kan de opdateres??

Håber at i kan hjælpe.
På forhånd tak  :o)

Mac Pro 2009
High Sierra V. 10.13.6
Eksterne Harddiske: 2 Stk. Buffalo Drivestation DDR
Avatar billede 220661 Ekspert
11. april 2021 - 21:05 #1
Jeg er ikke Mac bruger men har et par spørgsmål?
Virker usb stik "løse" i det så der måske taber og fanger forbindelsen?
Er der noget strømstyring på sådan en Mac der kan tænkes at der lukker ned for strøm i tide og utide for harddiskene?
Håber brugeren ink kigger forbi. Ved han bruger Mac :-)
Avatar billede Starrex Praktikant
11. april 2021 - 23:38 #2
Hej 220661.
Tak for svar.

Jeg er heller ikke den store Mac ekspert, men bruger Mac til at arbejde med musik og video i.

De 2 harddiske er helt ens, og de har deres egen strømforsyninger! USB Stik virker ikke "løse"!
Jeg sidder og overvejer om det vil løse problemet at købe nogle Lacie diske.... Men det er jo også lidt ekstra dollars der skal bruges på det så.  :-D