Avatar billede Risager Mester
12. april 2021 - 07:36 Der er 3 kommentarer

IF statement VBA

Hej jeg vil gerne vide om man kan få vba til og kigge ind i flere ark i excel.
Jeg har noget data jeg skal have flyttet, jeg har lavet en makro som kan dette men den skal flytte dataen bestemte steder hen. i billede 1 har jeg markeret Celle B28 som er en dropdown som referere til et ark som hedder Admin hvor der er en liste som ses på billede 2.

Jeg vil gerne at VBA skal se det som en "hviser", forstået på den måde at hvis celle B28 i mit første ark = Celle E4 i admin arket skal den følge den makro jeg har lavet.

Giver det mening?

https://ibb.co/WFjnMNf
https://ibb.co/thFrs5N
Avatar billede claes57 Ekspert
12. april 2021 - 09:31 #1
noget i stil med:
if (ActiveWorkbook.Sheets("admin").Range("E4")=ActiveWorkbook.Sheets("ark1").Range("B28");call dinmakro;)
Avatar billede Risager Mester
12. april 2021 - 12:20 #2
virker den også hvis der kan være flere valgmuligheder?
Avatar billede claes57 Ekspert
12. april 2021 - 13:13 #3
Det må du selv teste. Den burde virke hvis de to felter er ens, og kun der.