Avatar billede Dragonqueen Praktikant
12. april 2021 - 20:18 Der er 3 kommentarer

udskiftning af grafikkort

Hej.

Jeg sidder med en ældre pc og ønsker at opgradere mit grafikkort, da flere af mine spil er begyndt at lagge.

Mit nuværende kort er et GT740. Kan jeg måske købe et GTX1650 og skifte ud med, uden problemer, eller skal der mere til.

Specs på maskinen er:
i5-6400
2,70 Ghz 2701 Mhz 4 kerner
RAM 8GB

Jeg er ikke så skarp til det, så håber nogen vil hjælpe :-)

Vh DragonQueen
Avatar billede ErikHg Ekspert
12. april 2021 - 20:43 #1
Jeg kunne forestille mig at PSU´en (strømforsyningen) måske vil komme på overarbejde. Det komme selvfølgelig an på hvor meget din nuværende PSU yder.
Avatar billede Dragonqueen Praktikant
12. april 2021 - 20:56 #2
OK, og hvor finder jeg ud af hvor meget forbrug der er på den nu?
Avatar billede milter Ekspert
12. april 2021 - 21:02 #3
Ja, du kan godt bruge et GTX1650  kort. Det bruger faktisk kun ca. 10 watt mere end dit GT740, så der bliver ingen problemer der.

Det eneste problem kan være, at der er meget få grafikkort på markedet lige nu, men det ser ud til, MM Vision har det:

https://www.mm-vision.dk/Asus-GeForce-GTX-1650-4GB-Phoenix?p=11&utm_source=pricerunner&utm_medium=produktfeed&utm_campaign=pricerunnerfeed