Avatar billede AnneB Mester
15. april 2021 - 08:32 Der er 16 kommentarer

Hvordan får jeg installeret ny router når jeg ikke har cd afspiller på min bærbare pc

Jeg skal forny min router med en nyere. Det er en Linksys E 900 og der er en cd med til indlæsning af installationsfiler. Hvad gør jeg når ikke har cd drev på min pc?
Avatar billede 220661 Ekspert
15. april 2021 - 08:54 #1
Prøv at kigge på producentens hjemmeside om de har et downloade. Sidder på telefon lige nu så hvis andre ikke byder ind så kigger jeg videre på det når jeg sidder ved pc.
Avatar billede claes57 Ekspert
15. april 2021 - 08:58 #2
Avatar billede Peter Guru
15. april 2021 - 09:04 #3
Du kan også købe et USB CD-ROM drev. Det gav jeg på et tidspunkt 200 kr. for. Men det er også dyrt når måske kun skal bruges een gang.
Avatar billede AnneB Mester
15. april 2021 - 09:10 #4
Tak for svarene. Har kigget på siderne hos Linksys, men er nok ikke rutineret nok til det. Vil det være bedre at købe et løst cd drev og indlæse filerne på den måde?
Avatar billede AnneB Mester
15. april 2021 - 09:11 #5
Ser lige at det er foreslået
Avatar billede INK Ekspert
15. april 2021 - 09:13 #6
Hvilke installationsfiler skal du bruge? Normalt logger man blot ind på routeren med 192.168.0.1 eller hvad der nu står på din router. Gennem en almindelig browser kan man så indstille det nødvendige. Kræver selvfølgelig netværkskabel til routeren.

Men ellers bør #2 løse dit problem.
Avatar billede Peter Forsker
15. april 2021 - 09:19 #7
Tryk her: https://downloads.linksys.com/support/assets/software/LinksysConnect.E900.1.5.19015.0.dmg
så downloader du det samme som der ligger på din cd
Når softwaren er hentet trykker du "kør" og følg derefter instrukserne på skærmen 😉
Avatar billede AnneB Mester
15. april 2021 - 09:26 #8
Øhh....ja  hvis det bare var så let for mig.  Er så nervøs for at miste min WiFi forbindelse. Mit tv og mine tablets er tilsluttet. Og min pc som jeg meget sjældent bruger.
Avatar billede AnneB Mester
15. april 2021 - 09:28 #9
Tak Peter, kan jeg installere det hele fra min tablet og styre det derfra?
Avatar billede Peter Forsker
15. april 2021 - 15:37 #10
Det burde du kunne Anne, prøv 😉
Det sker ikke noget ved at prøve
Avatar billede AnneB Mester
15. april 2021 - 16:00 #11
Jeg prøver måske i morgen 🤔
Avatar billede Peter Guru
15. april 2021 - 16:50 #12
Hvis du downloader og installere så får du også nyeste version.
Avatar billede AnneB Mester
15. april 2021 - 17:20 #13
Ok Peter hvad gør jeg først,  vil alligevel prøve fra pc først.
Er dette det rette:
1  jeg downloader filen
2  jeg fjerner den gamle router og indsætter den nye med kablerne tilsluttet både til modem og nye router
3 Håber så på at de finder hinanden.....eller hvad? 🙃
Avatar billede Peter Forsker
15. april 2021 - 18:34 #14
Du har helt fat i det rigtige, du kan jo nok 😉  👍
Avatar billede Peter Forsker
15. april 2021 - 18:36 #15
Jeg håber det lykkes for dig, ellers er jeg online igen i morgen eftermiddag, men ellers er der sikkert rigtig mange andre der vil hjælpe 😉
Avatar billede AnneB Mester
15. april 2021 - 18:52 #16
Ja måske prøver jeg i morgen,  tak 🙂🙃