Avatar billede Risager Mester
16. april 2021 - 10:34 Der er 2 kommentarer

Beskyttet ark og tabel

Hej er der en måde hvorpå man kan beskytte et ark men hvor man stadig kan udvide en tabel?
Jeg har nemlig nogle felter som man ikke skal kunne redigere, men man skal kunne fylde ting i tabellen
Avatar billede thomas_bk Ekspert
16. april 2021 - 11:11 #1
Umiddelbart kan excel 'beskyt' funktioner være noget stringente'.

Hvis ikke det findes  i excels beskyt funktioner, så kan det være at du skal overveje hvordan din fil er opbygget.
Grundlæggende er det god stil ved excel modeller at arbejde med input, databehandling og output særskilt. Men mange gange kan man være fristet til at springe over. Men bruger man denne opdeling er det typisk også nemmere at lave en fornuftig beskyttelse med excels dertil indrettede funktioner.
Avatar billede Risager Mester
16. april 2021 - 11:16 #2
Okay har sat så man kan skrive og slette ting i ulåste celler men tabellen vil bare ikke udvide når det er så det er lidt øv