Avatar billede nemlig Professor
16. april 2021 - 11:42 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Danmarkskort med markeringer ud fra en postnr.liste

Hejsa.
Jeg har en excelliste med en række postnumre.
Nogen der kender til en løsning/tjeneste (måske Google-maps), hvor jeg kan uploade postnumrene og få vist et danmarkskort med flag/dots på de placeringer postnumrene er.
Avatar billede thomas_bk Ekspert
16. april 2021 - 11:45 #1
jeg kender denne, men umiddelbart vil jeg tro det kræver en fuld adresse
https://www.mapcustomizer.com/
Avatar billede ErikHg Ekspert
16. april 2021 - 12:44 #2
Jeg prøvede at gå ind på link, og tastede "3600" ind. 3600 er Frederikssunds postnummer, meeeeeeeen det var ikke lige der jeg havde - det var ovre i det sydlige Rusland. Så det stemme jo ikke helt overens.😉
Avatar billede thomas_bk Ekspert
16. april 2021 - 12:46 #3
Hvis man skriver 3600, denmark så lader det til at fungere.
Avatar billede acore Ekspert
16. april 2021 - 12:51 #4
Se https://vis.aws.dk/postnumre?landpostnumre og https://dawa.aws.dk/postnumre?landpostnumre. Så har du koordinaterne. De, du skal bruge, kan du så vise med en liste på Google Maps.
Avatar billede nemlig Professor
16. april 2021 - 13:07 #5
Spændende input. Det skal jeg lege lidt med her i weekenden.
Jeg har de fulde adresser - jeg har faktisk 733 stk., og målet er at vise koncentrationen  i de forskellige områder i DK.
Avatar billede acore Ekspert
16. april 2021 - 13:20 #6
Du kan også hente koordinater på de fulde adresser. God fornøjelse
Avatar billede nemlig Professor
19. april 2021 - 21:50 #7
Så har jeg "leget" lidt med tjenesterne.

#1 Umiddelbart tæt på en god løsning. Men 733 adresser i DK giver et Danmarkskort, som er tapetseret med pile-ikonet. Her ville det være smart med en mindre prik.

#4 Hmmm, jeg kan ikke rigtig gennemskue løsningen i forhold til at vise et plot på hver adresse. Kan du evt. give lidt mere input/vejledning?
Avatar billede thomas_bk Ekspert
20. april 2021 - 07:40 #8
Angående mapcustomizer. Hvis det udelukkende handler om at vise postnr, så kan du jo på dine 733 adresser slette dupletter. Herudover så lader det til at du blot kan indsætte eksempelvis "8260, denmark" så markeres viby j.
Avatar billede nemlig Professor
20. april 2021 - 10:13 #9
#8 Tak for forslaget. Det handler dog om at vise koncentrationen af kunder i de forskellige områder i DK. Derfor skal jeg have alle med.
Løsningen er sådan set fin, men det havde været helt perfekt, hvis man kunne have valgt et et mindre grafisk plot.
Avatar billede acore Ekspert
20. april 2021 - 12:26 #10
Se #6 - du kan sagtens hente og vise alle adresser