Avatar billede ezina Praktikant
16. april 2021 - 17:29 Der er 4 kommentarer

Live Mail

Efter at føle mig tvunget væk fra XP og Express prøver jeg nu Win7 og Live Mail. Det lykkedes endelig at flytte mails og kontakter. Men Live mail modtager flere gange dobbelt og går ned. Går også ned midt i et skriveri.
Har slettet og geninstalleret uden forbedring. Så anbefaler man Thunderbird, men den kan ikke hente mine gamle mails. Kun 1 ad gangen. Tillægget "importexporttools" vil ikke installere. Win10 mail er jo helt umulig at importere i. Hvad gør jeg?
Avatar billede INK Ekspert
16. april 2021 - 18:27 #1
Du installerer Thunderbird på din pc sammen med Windows Live Mail (der jo er udgået og ikke bør anvendes mere). Thunderbird importerer dine mails. Når alt er klart kan du blot overflytte datafilerne fra Thunderbird til Thunderbird på en Windows 10 maskine.
Fra Windows Live mail skal du blot eksportere alle mails og bagefter importere i Thunderbird.
Inspiration på

https://support.mozilla.org/da/kb/flyt-thunderbird-data-til-en-ny-computer

https://support.mozilla.org/da/kb/skift-til-thunderbird#w_skift-fra-windows-mail-eller-windows-live-mail-til-thunderbird
Avatar billede ezina Praktikant
16. april 2021 - 21:02 #2
Det link du giver er til importexport op til Thonderbird 60. Ved forsøg på install siger den filen er korrupt. Når jeg henter den nyere op til version 78 siger den at filen mangler verifisering. Så ingen af dem vil installere. Det har jeg prøvet flere gange. Tunderbird vil også kun importere en adresse ad gangen. Det er jo ubrugeligt.
Avatar billede ezina Praktikant
21. april 2021 - 14:31 #3
Skal jeg forstå det sådan, at det er der bare ikke noget at gøre ved.
Som sagt Thunderbird kan ikke importere uden et AddOn "ImportExportTools NG". Men ved forsøg på installering af denne svares: mangler certificering. Hvad gør man så?
Avatar billede INK Ekspert
21. april 2021 - 14:43 #4
I de links jeg sendte er der anført en metode til flytning, hvor du bruger gmail som mellemled. Prøv at studere dette.
Gmail skal så installeres som konto i Live mail, så kan du flytte mapper fra Live mail til Gmail. På den nye PC installerer du igen Gmailkontoen (temporært evt.) og flytter dine gamle mails tilbage på din primære mailkonto.
Både adresser og mails kan flyttes i grupper.