Avatar billede gerhardpet Seniormester
16. april 2021 - 19:44 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

docs linjeafstand

jeg anvender gerne docs i stedet for Words, men jeg har et problem, Jeg kan vælge skrifttyper, størrelse et,. etc. som standard - altså hver gang jeg starter et dokument, så bruger den samme skrifttype etc. etc., men linjeafstand er åbenbart lagt ind med 1,15  som standard. Jeg vil gerne have enkelt linjeafstand som standard, men det synes umuligt. Kan jeg få hjælp her??
Gerhard
Avatar billede milter Ekspert
16. april 2021 - 20:04 #1
Uden at være ekspert på området tror jeg, at en søgning på Google med din overskrift giver svaret:

https://support.google.com/docs/answer/1663349?hl=da&co=GENIE.Platform%3DDesktop
Avatar billede gerhardpet Seniormester
16. april 2021 - 23:38 #2
Tak for det, men desværre løser det ikke problemet, idet det kun gælder dette ene dokument. Den havde jeg prøvet,
Jeg skal have lagt det ind som en standard, så det er det samme næste gang jeg starter en nyt dokument og jeg har endnu ikke fundet en måde at gøre det på.
Avatar billede Erik K Ekspert
17. april 2021 - 02:29 #3
Prøv følgende:
Åbn et dokument i docs
Ret det til, som du vil - f,eks. linjeafstand

Linjeafstand indstiller du ved at klikke på ikonet med en pil, der viser både op og ned ved siden af tre streger. Ikonet ligger til højre for de tre valg af tekstplacering.

Herefter klikker du på "Fil" og vælger "Lav en kopi#.
Angiv et navn (f.eks. "Skabelon", og vælg, hvor du vil gemme filen.

Næste gang du åbner docs vælger du bare den skabelon, du selv har lavet.

Når du har skrevet, hvad du vil i dokumentet, skal du gemme dette under et nyt navn som du plejer, så har du stadig din egen skabelon liggende til efterfølgende brug.
Avatar billede gerhardpet Seniormester
17. april 2021 - 10:07 #4
Erik. Tak for det. Det gav mig nogle ideer, som jeg tror, jeg kan bruge. Jeg skal prøve t finde ud af hvordan jeg kan lave en ny skabelon i skabelongalleriet