Avatar billede lurup Ekspert
20. april 2021 - 15:01 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Komme på en en projektor med ekstern pc

Jeg er på en skole hvor vi i alle klasser har en projektor der er forbundet med en pc som er lukket af i et skab.
Vi arbejder med den via trådløs mus og tastatur. Vi bruger google til alt og har nemt ved at logge på som forskellige bruger.
Nu har jeg det problem at der kommer en ekstern kørelærer med sig egne pc og vil gerne på vores projektor . hvordan kan nu det nemmeste uden at skulle skille noget af hver uge hvor hun kommer ?
Kan jeg bruge en Chrome cast og montere på projektoren ? eller finders der smarte ting ?
Avatar billede thomas_bk Ekspert
20. april 2021 - 15:14 #1
Jeg tillader mig at sige at du måske får den bedste hjælp ved skolens it.
Avatar billede Mikael Ekspert
20. april 2021 - 15:37 #2
#1.. Jeg syntes at huske, at "lurup" = "skolens It ??? ;)
Avatar billede claes57 Ekspert
20. april 2021 - 15:39 #3
chromecast er det letteste - også at koble fra igen.
Avatar billede Mikael Ekspert
20. april 2021 - 15:43 #4
MÅSKE kunne en Teamviewer løse det ?? Mellem kørelærens pc og en af skolens, som så er koblet op projektoren ???
Avatar billede Mikael Ekspert
20. april 2021 - 15:48 #5
Vedr. #4.

Nåh ja.. Så kan Teamviewer vel næppe være en gratis "Ikke kommerciel" ??
Avatar billede claes57 Ekspert
20. april 2021 - 17:02 #6
Spørg lige kørelærer om, hvad de bruger pt, og så se, om I kan det også.
Avatar billede lurup Ekspert
20. april 2021 - 21:33 #7
Tak for svar
Avatar billede kurtba Ekspert
20. april 2021 - 21:42 #8
En projektor har normalt flere indgange, så det er vel bare at kable den til et af de ledige stik. Alt efter hvor gammel den er plejer der at være 1 eller flere hdmi stik, vga stik og måske display eller dvi. Så find det rette kabel og kør uden om alt det, som er der i forvejen.
Avatar billede eurositi Ekspert
20. april 2021 - 22:22 #9
Ethvert TV - og enhver projektor med en HDMI og en USB-port vil i hvert fald kunne fungere som en trådløs modtager, hvis man tilslutter en dongle, Miracast dongle, som f.eks. én af disse: https://www.av-cables.dk/streaming-til-tv/

Men der kan stadig være en begrænsning på PC'en. Desværre er det ikke alle PC'er, som understøtter det. Det kan tjekkes her:

https://support.microsoft.com/da-dk/windows/l%C3%B8se-problemer-med-forbindelser-til-tr%C3%A5dl%C3%B8se-sk%C3%A6rme-eller-dockingstationer-f6a7cd01-fdec-560c-4593-698a1b3098c4
eller
https://www.support.com/how-to/how-to-connect-windows-10-to-tv-wirelessly-miracast-12560