Avatar billede luffe1955 Seniormester
21. april 2021 - 14:06 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

SSD

Hej

Jeg har en ny SSD HD 480 GB som jeg skal have i min bærbar pc
Den HD der sidder i er på 500 GB
Det er min mening at disk Clone, da jeg harProgrammet  AOMEI PRO til det
jeg har en Docking st hvor i jeg normalt sætter hd i når jeg skal lave backup.

men den nye hd kan jeg ikke se i denne computter på den bærbar, men når jeg går i disk håndtering får jeg denne besked at jeg skal initialisere en disk
jeg får valget mellem GPT eller MBR  det er der jeg bliver i tvivl.
håber på at der er en der kan hjælpe
på forhånd tak
Avatar billede INK Ekspert
21. april 2021 - 14:12 #1
Du skal vælge GPT.
Avatar billede luffe1955 Seniormester
21. april 2021 - 14:13 #2
Mange tak
Avatar billede luffe1955 Seniormester
21. april 2021 - 14:27 #3
når jeg nu skal oprette en ny simpel disk
skal jeg undlade at vælge drev bogstav ? da det er den nye SSD  som skal have alle data fra den gamle hd
og derefter sættes i den bærbar pc
Avatar billede INK Ekspert
21. april 2021 - 14:35 #4
Det er lang tid siden jeg har clonet en disk. Normalt starter jeg med en frisk installation af nyeste version af Windows 10. Nyinstallerer programmmer og overfører så data.
Så undgår jeg gammelt "snavs" fra mange opdateringer måske helt fra Win7. Men selvfølgelig er det et større arbejde, så kloning er absolut en mulighed.
#3 er nok korrekt.
Avatar billede luffe1955 Seniormester
21. april 2021 - 14:40 #5
skal jeg lade være med at vælge drev bogstav og st som den spørger om
det er mere for om den så stadig bliver valgt som C drev når den bliver sat i den bærbar.
den gamle hd var ren da jeg installerede  windows 10  alt var slettet på den
Avatar billede luffe1955 Seniormester
21. april 2021 - 14:41 #6
drev bogstav og sti
Avatar billede INK Ekspert
21. april 2021 - 14:46 #7
Hvis din pc kun indeholder én disk, så tildeles den C:
Avatar billede luffe1955 Seniormester
21. april 2021 - 14:50 #8
jeg har SSD sidende i Docking NU og det er der den spørger om jeg vil tildele bogstav og sti
docking st  er tilkoblet den bærbar Pc NU
Avatar billede luffe1955 Seniormester
21. april 2021 - 14:51 #9
så jeg vil tro at jeg ikke skal til dele noget ?
Avatar billede INK Ekspert
21. april 2021 - 14:55 #10
Hvis du kan klone uden at tildele, så gør det.
Avatar billede luffe1955 Seniormester
21. april 2021 - 15:34 #11
undskyld mit sene svar her, jeg blev lige opholdt
Tak for hjælpen endnu en gang