Avatar billede lurup Ekspert
23. april 2021 - 12:28 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Næste livløs Lenovo L450 bærbar

Jeg har en Lenovo L450 bærbar der er meget livløs.

Der kommer lys i start knappen og intet anden tegn på liv.
Jeg har prøvet med en anden batteri og en anden oplader.
Jeg har prøvet at pille bios batteriet ud.
Jeg har prøvet at pille hd og ram ud.
Jeg har prøvet at skifte blæser for at se og det var den der ikke vil køre.

Der sker intet og intet sker.
Er deer noget jeg kan prøve
Avatar billede 220661 Ekspert
23. april 2021 - 14:36 #1
Har du mulighed for at teste hdd på anden pc som slave ? Får du besked om at du skal indsætte et boot device når disk er taget ud?
Kan den køre på en usb live linux?
Avatar billede poko1 Ekspert
23. april 2021 - 14:37 #2
Jeg vil påstå at hvis du intet signal får op på skærmen så er den afgået ved døden.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. april 2021 - 14:38 #3
Har du kigget I bios hvad der står som boot mulighed?  Kan du komme i bios i det hele taget?
Avatar billede 220661 Ekspert
23. april 2021 - 14:44 #4
Frygter også poko1 har ret desværre hvis intet af det jeg har skrevet giver en ændring. Det jeg plejer at gøre er at strippe pc for hardware der ikke er nødvendigt for boot. Men mange gange er det bare fejl på bundkortet der gør at man ikke kan gøre noget.
Avatar billede lurup Ekspert
23. april 2021 - 20:38 #5
Jeg kan ikke boot på noget og slet ingen liv på skærm.

Jeg har prøvegt at flytte blæser over fra en anden pc for at se om det var oplysninger fra den som manglede....desværre.

Er det hele bundkort jeg skal skifte for at komme videre ? som sikkert ikke kan betale sig
Avatar billede 220661 Ekspert
23. april 2021 - 20:46 #6
#5 Svært at vide hvor fejlen er og en bærbar er jo mere kompleks end en stationær hvor man kan prøve anden hardware og putte på bundkortet. Hardware er jo loddet på og en del af bundkortet i en bærbar pc.
Avatar billede poko1 Ekspert
23. april 2021 - 20:50 #7
Pil de ting ud som du kan genbruge ellers er der nok ingen vej frem med denne PC.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. april 2021 - 21:02 #8
Du har egentligt intet at tabe, så du kunne jo prøve at "bage" bundkortet hvis du er lidt fingernem.
https://www.youtube.com/watch?v=7JWssVDkgOQ
HP havde for ca 10 år siden problemer med deres bærbare der landede på damme måde som din Lenovo. I visse tilfælde kunne varme få livet tilbage i computeren.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. april 2021 - 21:02 #9
damme=samme :-)
Avatar billede lurup Ekspert
23. april 2021 - 21:47 #10
Snøft......men var næsten klar over det......prøver at bage den i næste uge