Avatar billede Gekko05 Mester
24. april 2021 - 10:28 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke logge på PC

Når jeg tænder pc'en beder den om en adgangskode, den adgangskode jeg har oprettet virker ikke, den bliver ved med at skrive forkert adgangskode. Hvad kan jeg gøre, jeg kan jo ikke komme ind i maskinen og afhjælpe det derfra.

M.v.h.

Gekko
Avatar billede poko1 Ekspert
24. april 2021 - 11:17 #1
Hvis din er sikker på at din adgangskode er korrekt, så kontroller at du ikke har      capsLock / numlock aktiv ?
Avatar billede densortehingst Seniormester
24. april 2021 - 16:03 #2
Hirens boot cd kan let fjerne den kode. https://www.hirensbootcd.org/
Avatar billede Uvanga Ekspert
24. april 2021 - 19:40 #3
https://www.lazesoft.com/forgot-windows-admin-password-recovery-freeware.html
Her ligger også et godt program. Jeg har haft god glæde af det, kan anbefales herfra👌
Avatar billede Gekko05 Mester
25. april 2021 - 09:16 #4
Hej

Ja, jeg har chekket med store og små bogstaver, så det er ikke det, men Hirens boot cd virker interessant, hvordan kommer jeg videre. Lukkes den op på en anden pc og programmet lægges på en cd, som man så putter i den "tavse" pc?

Gekko
Avatar billede poko1 Ekspert
25. april 2021 - 09:32 #5
Du har vel ikke opdateret inden for de sidste 3 uger? Dette kan nemlig medføre diverse fejl som f.eks. Logon fejl.
https://tweak.dk/software/windows-10-kb5001330:-kritiske-fejl-i-opdatering
Avatar billede densortehingst Seniormester
25. april 2021 - 11:20 #6
Ja du skal bruge en anden maskine for at lave en bootcd :)
Avatar billede Gekko05 Mester
25. april 2021 - 16:00 #7
Nu har jeg lagt Hirens boot på en usb nøgle, hvordan installere jeg den på pc'en?

Gekko
Avatar billede poko1 Ekspert
25. april 2021 - 17:47 #8
Jeg tror ikke at du kan bruge den på en PC der ikke kører?
Du skal måske køre fejlsikret tilstand?
Fejlsikker: Tilstand.

Først synes jeg vi skal forsøge at reparere din PC ved at starte den i fejlsikret tilstand.
Du slukker og venter lige til den er helt død.
Så tænder du og i det sekund du ser fx en cirkel, der kører rundt og indikerer at pc skal til at starte op, så holder du startknappen inde til den slukker.
Det gør du 3 gange og så skulle du gerne ende i fejlsikret tilstand.
https://ibb.co/XVQd78z
Avatar billede densortehingst Seniormester
25. april 2021 - 17:55 #9
Som der stod, så hedder det Hirens BOOTcd. Du skal lave en boot usb og starte derfra. :)
Avatar billede Gekko05 Mester
25. april 2021 - 22:18 #10
Hej alle

Tak for forsøgende, jeg har prøvet både at boote fra en cd med Hirtens, men den vil ikke starte derfra. Jeg kan heller ikke gå end i fejlsikret tilstand uden adg. kode, men tak for forsøgene.

Gekko
Avatar billede poko1 Ekspert
26. april 2021 - 07:31 #11
Måske et forsøg værd. Hvis du har Installationsmediet til Windows 10 på DVD eller USB ? Så prøv at starte op på dette, når du kommer til Sprog / Klokkeslæt / Tastatur.
Så vælg næste, i følgende rude vælger du Reparer Computeren!
https://ibb.co/j6JHm6b
Avatar billede Gekko05 Mester
26. april 2021 - 08:59 #12
Tak for rådet, jeg har indstillet pc'en til at boote fra diskdrevet, og jeg kan også høre at disket arbejder, men så vender den tilbage og beder om en adgangskode, og så er jeg jo lige vidt.

Gekko
Avatar billede poko1 Ekspert
26. april 2021 - 10:03 #13
Nu svarede du ikke på om  Du har vel ikke opdateret inden for de sidste 3 uger?
Dette kan nemlig medføre diverse fejl som f.eks. Logon fejl.
Opdateringen til KB5001330 har på verdensplan forårsaget massive fejl med  Bl. andet
BSD. Og mange der ikke længere kan komme i kontakt med deres Harddisk!
Avatar billede Gekko05 Mester
26. april 2021 - 11:56 #14
Nej, laptoppen er ikke blevet opdateret  inden for de sidste uger, den har ikke været i brug længe. Grunden til at den skal starte op nu, er at jeg gerne vil have mine fotos over på en cd.

Gekko
Avatar billede poko1 Ekspert
27. april 2021 - 08:20 #15
Lige et tillægs spørgsmål:
Jeg kom i tanker på!
Bruger du den samme Microsoft-konto. På flere Computere og har du i mellem tiden skiftet adgangskode på en af disse så husk at bruge den samme på alle enheder. I det Microsoft synkroniserer disse.
Altså prøv at logge in med den samme konto som på den PC. du sidder ved nu!
Avatar billede Gekko05 Mester
27. april 2021 - 13:54 #16
Den Laptop jeg ikke kan kan logge på, er fra en anden husstand og der er kun denne laptop.
Avatar billede densortehingst Seniormester
27. april 2021 - 14:03 #17
I hvad del af landet bor du?? Måske ville det være lettere, hvis du lavede en aftale om et besøg hos en i nærheden :)
Avatar billede poko1 Ekspert
27. april 2021 - 14:04 #18
Ok men det kan så ikke være den rigtige kode når du ikke kan logge på i fejlsikret tilstand. Bruger du også tal og er Numlock så slået til? ellers så brug dem over QWERTY rækken.
Avatar billede poko1 Ekspert
27. april 2021 - 14:06 #19
Jeg bor Aabenraa i Sdr. Jylland.
Avatar billede densortehingst Seniormester
27. april 2021 - 14:34 #20
Lidt langt fra nordsjælland :) Du er selvfølgelig velkommen til at sende harddisken, så skal jeg åbne den og sende tilbage. Du skal bare betale portoen :)
Avatar billede poko1 Ekspert
27. april 2021 - 14:46 #21
#20 Hvor fra ved du at han bor?
Avatar billede densortehingst Seniormester
27. april 2021 - 16:58 #22
#21 forstod ikke din bemærkning :)
Avatar billede poko1 Ekspert
27. april 2021 - 17:07 #23
#22 Du skriver at det er Lidt langt fra Nordsjælland Hvilket?
Avatar billede densortehingst Seniormester
27. april 2021 - 17:29 #24
Jeg fik byttet om på navnene. Troede det var poko der stillede spørgsmålet :) Sorry
Avatar billede Gekko05 Mester
27. april 2021 - 19:09 #25
Hej alle
Efter mange og gode forslag, ser ud som om jeg ikke kan åbne laptoppen, så jeg har pillet harddisken ud og sat den i en anden computer og overført dokumenter og fotos til den.
Så er indholdet i hvert fald reddet.
Tak for indsatsen

Gekko
Avatar billede poko1 Ekspert
27. april 2021 - 19:28 #26
Det var godt at du fik reddet vigtigt indhold!