Avatar billede skolevej321 Forsker
25. april 2021 - 08:26 Der er 1 kommentar

Kan ikke skrive et å i beskeder i en mail

Når jeg vil skrive et ord indeholdende bogstavet å eller Å kommer feltet: søg erstat altid frem.
Jeg kan skrive å eller Å linjerne hvor jeg skal skrive mailadresserne.
Hvad er der galt
Avatar billede kurt54 Ekspert
25. april 2021 - 22:16 #1
Efter min mening så ligger problemet hos dem der udløser dit problem med at skrive Å i en mailadresse  -.-)  .... jeg ville aldrig bruge Å eller æ ø i mailadresser.

Jeg mindes en gang for en del år siden - hvor en projektleder var ret  sarkastisk fordi den database hun havde bestilt var i 7bit usascii - hun ville da have et moderne 8bit tegnsæt - tegnsæt havde hun ikke nævnt.  Jeg laver den om men jeg synes lige dun skal spørge vores netværks afdeling om vi stadig har udstyr der stripper 8 bit og kun sender de 7 førsre bit.  Den skulle så ikke laves om. Det var i et meget stort dansk firma der ikke kørte TCP endnu - for den netværksprotokol ville tabe - nu kører de TCP på deres netværk.

Tilbage til sagen ude i verden findes der stadig folk der har svært ved at skrive danske tegn - selvom de understøttes i windows -linux mm.