Avatar billede skolevej321 Forsker
25. april 2021 - 08:29 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

billede på min skærm begynder at ryste.

Når jeg sidder og arbejde på min pc begynder skærmen at ryste af og til.
Hvis jeg trykker på en vilkårlig tast stopper det.
Hvor skal jeg lede efter fejlen ?
Avatar billede 220661 Ekspert
25. april 2021 - 09:07 #1
Prøv at tjekke om du har en nyere skærm driver.
Tjek om du har en i Windows Update under valgfrie opdateringer. Tryk win taste +X gå i opdatering og sikkerhed. Tryk på vis valgfrie opdateringer.
Hvis ikke noget her win taste+x og gå i enhedshåndtering. Find skærmkort og fortæl hvad det hedder.
Avatar billede skolevej321 Forsker
25. april 2021 - 10:10 #2
Windows er fuld opdateret og grafikkortet er Intel(r)HD Graphics 530.
Driver er 27.20.100.9466.
Egenskaber
Generelt ok
Driver: 27.20.100.9466
Hændelser:enheden ikke startet. Devise pci/ VEN _8086&DEV_1912&subsus_d000145&06/3&11583659&0&10 requires further installation.
Det er hvad der er iøjnefaldende .
Avatar billede skolevej321 Forsker
25. april 2021 - 10:12 #3
Ude i enhedshåndtering er der et lille rødt mærke i nederste højre hjørne af ikonet for skærmkort.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. april 2021 - 12:31 #4
#2 Ser ud til du har nyeste driver
#3 Er der en beskrivelse for hvad dette "mærke" betyder?
Ser det ud som på samme måde som mit her?
https://ibb.co/6JV73n0
Prøv evt at ændre din strømplan i strømstyringen fra balaceret til høj ydelse. Forsvinder tendensen så?
Avatar billede skolevej321 Forsker
25. april 2021 - 12:46 #5
Det er det samme mærke
Avatar billede 220661 Ekspert
25. april 2021 - 12:51 #6
Jeg mener at mærket betyder at Microsoft ikke har signeret hardwaren til at virke med Windows 10. Jeg har dog ikke problemer med rystende billeder. Så lige min driver på kortet jeg har i min stationær er fra 2016 altså ikke en ny driver. I mit tilfælde er 2016 den nyeste der er udviklet til kortet.
Avatar billede poko1 Ekspert
25. april 2021 - 13:48 #7
Har din PC. Kun dette Grafikkort? Jeg mener det må være den indbyggede GPU i Intel
i3-i5-elleri7
hvis ja så vil en gennemgribende Driver opdatering være på sin plads.
Avatar billede skolevej321 Forsker
25. april 2021 - 18:04 #8
Jeg arbejder vider på sagen i løbet af ugen. Jeg kommer tilbage i løbet af et par dage..
Avatar billede 220661 Ekspert
25. april 2021 - 22:59 #9
Lige en sidste. Når skærmen hopper er det i skrivebordet eller i et program?
Hvis du åbner joblisten ved trykke på Windows taste +X og her går i jobliste.
Hvis skærmen hopper men ikke i vinduet med jobliste, så er det en fejl i det program du bruger og ikke driveren.
Avatar billede skolevej321 Forsker
04. maj 2021 - 10:03 #10
Nu har jeg vist lavet noget møg.
Jeg har forsøgt at komme ind i maskinen i fejlsikret tilstand.
Jeg har været inde og ændre i maskinen så den skal starte op i fejlsikret tilstand.
Når jeg så booter up går den i stå og siger der mangler en fil - og så går den i stå.
Hvordan kommer jeg videre ?
Jeg har prøvet at sætte disken i maskinen hvorfra jeg installerede win 10 - men jeg kan ikke komme ind og ændre på forholdene.