Avatar billede LineG Novice
28. april 2021 - 06:36 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hop i pladespiller

Hej.
Jeg har en gammel pladespiller fra B&O. Når jeg starter den, så drejer den lille “dims” over på pladen som den skal. Men når den så rammer pladen, så hopper den af med det samme og drejer over til siden igen.
Min søn er nogle gange kommet til at daske til den.....
Der er en lille vægt man kan justere på, men jeg har forsøgt at dreje på den osv. Er der nogen der kan hjælpe mig med hvad den skal stå på eller hvad problemet eventuel skyldes??
På forhånd tak.
/Line
Avatar billede poko1 Ekspert
28. april 2021 - 06:55 #1
Kan du ikke skubbe/dreje den så langt ind mod ophænget at den holder op med det? Kontravægten er jo åbenbart for kraftig.
Avatar billede LineG Novice
28. april 2021 - 07:00 #2
TAK!
Så er det løst 😊😊😊
Avatar billede poko1 Ekspert
28. april 2021 - 07:10 #3
Velbekom!😊
Avatar billede 220661 Ekspert
28. april 2021 - 08:35 #4
Nåle trykket skal være det rette på pickup. Ellers ødelægger du både dine plader og din pickup. Så bare at dreje til den holder op er ikke den rette løsning.
Som jeg husker det så skal B&O køre mellem 1 og 1.5 grams nåle tryk.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. april 2021 - 14:10 #5
Alt efter model er fremgangsmåde med at finde tryk forskelligt. På nogle er der en ring der kan glide på selve tonearm og man gør så det at man lige akkurat får armen til at svæve. Så kan glideringen sættes på 0, for herefter dreje den til det anbefalede nåletryk.  Kun på den måde her eller med en vægt kan man finde det korrekte tryk som nålen bør køre. I manual for pladespiller fremgår det sikkert helt tydeligt hvordan man gør det. Man kan være heldig at finde oplysninger på nettet. Har set der ligger en del manualer til B&O.