Avatar billede Temco Professor
30. april 2021 - 15:08 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Gigabyte

Skal have ny telefon (S21).
Kan vælge mellem 128 og 256 GB.

Mine gamle Samsung S7 har 32 GB. Så hvad lagerplads angår er 128 rigeligt til mig.

Det jeg gerne vil vide er, om antallet af GB har betydning for andet i telefonen, end hvor meget der kan være på den? Spiller det ind i forhold til hastighed, eller andet? Sikkert et dumt spørgsmål. Men har ikke forstand på teknik.
Avatar billede claes57 Ekspert
30. april 2021 - 15:22 #1
Det er kun hastighed, hvis den fyldes helt op, da den så skal bruge tid på at fjerne midlertidige filer hele tiden.
Du bør dog huske på, at nye modeller med bedre kameraer vil få nye billeder til at fylde mere pga højere opløsning, så hvis du tager mange billeder, så bruges en del mare plads end i den gamle.
Avatar billede Temco Professor
30. april 2021 - 15:48 #2
Okay, så kan jeg godt "nøjes" med 128. Til feriebrug* har jeg et kamera. Så tager ikke mange billeder med mobilen.

(* Hvis ellers der kommer et tidspunkt hvor man tør tage på afsted igen :( )

Tak.
Avatar billede claes57 Ekspert
30. april 2021 - 17:17 #3
og ellers, så sæt et sd-kort i, og kopier billeder over på det.
Min (nokia) med 128 har jeg sat et 64gb sd-kort i, og den spurgte, om det skulle formateres som system (dvs de 128 gik til 192) og det valgte jeg. Samsung kan nok det samme.
Avatar billede nopsen Ekspert
30. april 2021 - 18:32 #4
#3
s21 understøtter ikke sd-kort.