Avatar billede Jens Peter Praktikant
02. maj 2021 - 19:00 Der er 5 kommentarer

Overfør filer til ny computer via Onedrive

Jeg har lige købt ny computer (Lenovo, som jeg også havde før). Jeg har logget ind med Onedrive for at overføre alle min filer. F.eks. alle mine word dokumenter som jeg desperat skal bruge for tiden pga. eksamen. Jeg kan sagtens bruge dem i Word Online, men når jeg prøver at åbne dem via Word softwaren får jeg en besked om at de ikke kan åbnes. Samme situation sker ved f.eks. photoshop, så det er ikke kun Officepakken. Jeg har ellers downloadet alle programmerne på min nye computer. Der er et lille rødt kryds nede i bunden
Avatar billede Jens Peter Praktikant
02. maj 2021 - 19:02 #1
Tænker det er lettere for jer at hjælpe med hvis i kan se helt konkret hvad den siger, så nogle der ved om det er muligt at lægge billeder ind i denne tråd?
Avatar billede ErikHg Ekspert
02. maj 2021 - 19:25 #2
Du kan godt lægge billeder ud på eksperten, men det skal være som link
Herunder er et link til et upload program:

https://da.imgbb.com/

Det billede du ønsker som link, uploader du fra din pc, og kopierer det derefter ind i dit spørgsmål på eksperten:
Avatar billede wjens Guru
02. maj 2021 - 19:28 #3
Et par skud:
Har du lavet login i OneDrive app'en på PC'en, ellers får du dem ikke ned?
Check om du har et aktivt OneDrive ikon i Taskbar nederst højre? Status vist?
Hvis ja, har du sat filerne til at skulle lagres lokalt / offline available?
Kan du se dine filer i OneDrive folderen?
Avatar billede 220661 Ekspert
02. maj 2021 - 19:45 #4
Du har fået en ny pc.
Jeg tænker måske du skal overtage retten til at bruge filerne når de er på pc'en
Avatar billede wjens Guru
05. maj 2021 - 13:26 #5
Jens Peter?