Avatar billede Temco Professor
03. maj 2021 - 15:46 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Sony Xperia 5 II

Sidste forsøg.

Har fundet ud af dette muligvis er den perfekte telefon for mig. Den har alt hvad jeg ønsker mig, inkl. jackstik! Er dog betænkelig ved 21:9-formatet. Ser hverken ser film eller spiller spil på min telefon.

Vil derfor gerne høre om erfaringer med at bruge den ud over film og spil..

På forhånd tak.
Avatar billede mort1 Ekspert
03. maj 2021 - 16:48 #1
Har Samsung med det format, ser heller ikke film o.l., men jeg tænker i det daglige ikke over, at skærmformatet er anderledes end den med "normalt" skærmformat jeg havde tidligere.
Avatar billede Temco Professor
03. maj 2021 - 17:24 #2
Tak.
Avatar billede Temco Professor
03. maj 2021 - 18:41 #3
Den har alt hvad jeg ønsker mig...

Har så lige overset en enkelt ting. Batteriet oplader langsommere end Samsungs telefoner. :( Så er der igen noget at tænke over.
Avatar billede Mikael Ekspert
03. maj 2021 - 18:55 #4
Husk de vise ord: "Man kan ikke få i både pose og sæk" ;)
Avatar billede Temco Professor
03. maj 2021 - 19:10 #5
Det har du helt ret i. Problemet er, jeg ofte glemmer at oplade. Så er det en stor fordel man hurtigt kan komme noget strøm på, når man endelig kommer i tanke om det. Især hvis man inden længe skal ud af døren.

Men det skal selvfølgelig med, den de fleste gange den bliver sat til opladning langt fra er tom. Det lagt oveni, er det måske godt nok.
Avatar billede Temco Professor
03. maj 2021 - 19:13 #6
Jeg har spurgt Sony. De kan kun anbefale den oplader der følger med telefonen.

Det kan jeg ikke rigtig få til at passe sammen med det jeg kan læse i anmeldelsen på mobilsiden.dk:

Sony Xperia 5 II skuffer ved ikke at have trådløs opladning, men har dog hurtig opladning. Den understøtter 21W-hurtigopladning, men kommer med en 18W-strømadapter. Efter en halv time i opladeren går Sony Xperia 5 II fra 0 til 43 procent. Det er udmærket, men kan slet ikke matche de hurtigste. Efter 1 time og 15 minutter er Sony Xperia 5 II gået fra 0 til 78 procent, hvor de fleste Android-telefoner  er fuldt opladte.
Avatar billede Mikael Ekspert
03. maj 2021 - 21:19 #7
#5 En Powerbank kunne løse det lille problem.
https://www.avxperten.dk/powerbank/
Avatar billede kurt54 Ekspert
03. maj 2021 - 22:14 #8
gsmarena.com :  Charging    Fast charging 21W, 50% in 30 min (advertised, with the incl. 18W charger)

og: Battery life    102h endurance rating

Så dit forbrug skal være ret ekstremt hvis den ikke holder 1 døgn eller snarere to - især uden film og spil.
Avatar billede Temco Professor
03. maj 2021 - 23:14 #9
#7 Har jeg allerede. Men bruger den kun på ferier. Betyder mindre at rende rundt med den i en skuldertaske, end i lommen hjemme (her bruger jeg ikke tasken).

#8 Ja ok. Men i testen på mobilsiden.dk når den kun 43 %. Har lidt mere fidus til en test end en reklame (der skal sælge).

Mht. at holde strøm har du uden tvivl ret. Men det er også kun opladningstiden jeg her taler om. Ikke hvor længe den kan køre på en opladning.
Avatar billede Temco Professor
03. maj 2021 - 23:18 #10
Kan nogen gennemskue om denne er lig med opladeren der følger med? Hvis ikke, er den bedre?

Sony Fast Charger UCH32C - Strømforsyningsadapter - 3000 mA - Fast Charge (USB-C) https://llk.dk/4kfmzg

Hvis det er en bedre, forstå jeg ikke de ikke kan anbefale at bruge den. Det er en Sony oplader. Og, som der stå i bunden, designet for bl.a. 5 II.
Avatar billede Temco Professor
03. maj 2021 - 23:23 #11
#8

Fast charging 21W, 50% in 30 min

Opladeren der følger med er altså kun 18 W.
Avatar billede Temco Professor
03. maj 2021 - 23:25 #12
Se bort fra kommentaren herover. Er noget sludder.
Avatar billede Temco Professor
04. maj 2021 - 08:05 #13
Tro jeg glemmer alt om ny telefon nu. Og håber min gamle kan holde lidt endnu - imens jeg venter på denne: https://www.sony.dk/electronics/smartphones/xperia-5m3

Her er batteriet på hele 4500. Og opladeren 30 W.

"50 % på 30 minutter".
Altså 100 % på omkring en time. Det samme som Samsung.

Ser også ud til de forbedre kamera-delen. Ikke at jeg går så meget op i den, men så er alt perfekt.

Den kommer "til sommer". Det kan jo så ikke vare længe...
Avatar billede kurt54 Ekspert
04. maj 2021 - 09:05 #14
Nej ikke 100 % på en time - de første 50% er en del hurtigere end de sidste 50%.
Avatar billede ejvindh Ekspert
04. maj 2021 - 18:22 #15
Jeg har denne telefon, og er glad for den. Men jeg synes også det lyder til, at jeg måske har knap så store forventninger til mine telefoner, som du har :-)

Min oplevelse er, at den har en fantastisk god skærm (hvis man er til amoled), tager gode billeder, og holder lang tid på batteriet. Opladningshastigheden har jeg ikke rigtig lagt mærke til, da jeg bare slutter den til, når jeg starter på arbejde, og så tager jeg den ud, når jeg rejser mig, og så er den fuldt ladet. Men den har også sjældent været under 50% da jeg er startet (også selvom jeg ikke har ladet hele weekenden).

Formmæssigt vil jeg sige, at det til betjening føles godt med det lange tynde format (man kan nå ret langt med én hånd). Men i lommen synes jeg den er lige rigeligt lang. Men det kommer igen jo også an på, hvad man er vant til :)

Men ja, der kommer jo altid en lidt bedre telefon lige om lidt :)
Avatar billede Temco Professor
07. maj 2021 - 19:33 #16
#14 Nå ok. Men kommer i hvert fald til at gå hurtigere med en større oplader.

#15 Syntes sjældent de billede-sammenligninger jeg har set på YouTube falder ud til dens fordel. Men det er jo smag og behag. Kameraet bruger jeg som nævnt stort set ikke, så er ikke dét der afgør det.

Men i lommen synes jeg den er lige rigeligt lang.

Den er nu kun 6,3 mm længere end S21. Og kortere end både S21+ og Ultra.