Avatar billede pernillevd Praktikant
04. maj 2021 - 08:46 Der er 3 kommentarer

Bloker spammails i Hotmail/Outlook.com

Hej

De seneste uger er har jeg modtaget virkelig mange spammails på min Hotmail. Ofte 20-30 om dagen.

Jeg har oprettet en masse regler, for at få forsøge at dæmme op for dem, men de bliver ved med at komme igennem, og ofte består mailene kun af billeder, der indeholder de ord jeg har oprettet regler imod.

Jeg har også forsøgt at blokkere afsenderne, men ofte er afsenderadresserne kendte mailadresser fra fx @matas.dk eller @zalando.dk, som jeg gerne vil modtage mails fra.

Microsoft telefonsupport har ikke været til meget hjælp. Deres eneste råd var at oprette regler, selvom de også sagde, at det ikke ville afhjælpe problemet.

I følge denne video (https://www.youtube.com/watch?v=QsMLm54im6Q), så skulle det været muligt at se en oversigt over, de maillister man er tilføjet, så man kan framelde sig dem, men det virker vist kun på amerikanske udgaver af Hotmail/Outlook.

Er der nogen, der ved om en tilsvarende funktion i den danske Outlook.com, eller er der nogen. der kender en anden måde at blokkere disse spammails på?

Mvh Pernille
Avatar billede thomas_bk Ekspert
04. maj 2021 - 09:04 #1
Jeg har gjort det at alle mails som udgangspunkt er spam. Så er det kun dem som jeg har oprettet kontakter på som lander i indbakken.
Det kræver selvfølgelig at man er opmærksom på sin spam bakke at der ikke ligger noget man rent faktisk skal bruge. Så det kræver lidt disciplin.
Avatar billede pernillevd Praktikant
04. maj 2021 - 09:22 #2
Hej Thomas

Hvilken regel har du oprettet for at gøre alle mail til spam?
Avatar billede thomas_bk Ekspert
04. maj 2021 - 09:36 #3
Jeg kan ikke rigtig finde det i det nuværende outlook online, det er meget lang tid siden jeg har gjort det.
Men jeg kan se at hvis man tilgår indstillingerne kan man sætte kryds i en indstilling for noget ala 'have kun tillid til afsender på sikker-listen' (jeg kører engelsk)