Avatar billede Knudkp Praktikant
05. maj 2021 - 18:58 Der er 4 kommentarer

CRM, send nummer, click to dial problematik

Vi anvender:  SmarterCRM.
CRM systemet har nogle felter til indtastning af stamdata på en virksomhed, eksempelvis et tekstfelt til et telefonnummer.

SmarterCRM har ikke indkoorporeret en callto: eller anden form for protokol, der giver brugere mulighed for at klikke på et telefonnummer. (De har dog indkoorporeret http og mailto protokollen).

Jeg har en softphone installeret. Den fungerer prima perfekt, og selv Windows 10 forstår, at hvergang jeg klikker på et callto: link på en hjemmeside, så skal den åbne min softphone - og det virker.

Men da CRM systemet ikke har det, så skal jeg ud og finde et plugin enten til Firefox/Chrome/Edge - som læser siden i CRM systemet, og gør telefonnummeret klikbart. OG DISSE LØSNINGER FINDES ...

Jeg har brug for hjælp til at finde en der virker, og som ved hjælp af klik sender nummeret videre til min softphone.
Avatar billede wise Seniormester
05. maj 2021 - 22:07 #1
En anden mulighed. Vores softphone kan generelt opsættes til at hvis man markerer et tal og trykker f8, så ringer den op. Så er det ikke Chrome der skal ændres.
Måske I har en mulighed ala det.
Avatar billede Knudkp Praktikant
05. maj 2021 - 22:19 #2
Hvad hedder jeres løsning?
Avatar billede wise Seniormester
05. maj 2021 - 22:27 #3
Det er ipvision. Men det var vel oplagt at andre softphones havde samme tanke
Avatar billede Knudkp Praktikant
05. maj 2021 - 22:44 #4
Vi bruger firstcom og deres softphone. Den fungerer. Men DmartetCRM har ikke callto protokol på deres system, og derfor leder jeg efter et browser plugin der kan læse hjemmesider og gøre telefon numre klilbare så jeg kan klikke på dem og få min softphone til at reagere på det