Avatar billede Peter Guru
10. maj 2021 - 10:15 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Microsoft 365

Skal Microsoft 365 køre i en browser?
Avatar billede claes57 Ekspert
10. maj 2021 - 11:06 #1
nej - der er apps til win, android og ios
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. maj 2021 - 17:07 #2
Microsoft 365 er bare det ny navn for det du kendte som Microsoft Office (365). Der har været programmer til Windows siden 1989...

Du KAN i dag køre det via en browser, og enkelte af produkterne findes kun som apps eller direkte i en browser (Så som Microsoft Planner), men de store findes stadig i en "desktop" udgave til at installere.
Avatar billede Peter Guru
11. maj 2021 - 09:28 #3
Jeg synes man hører at MS truer med at pille standalone versionerne af ens Pc med en opdatering. Herefter handler det om leje af MS 365. Adobe gør jo noget af det samme med f.eks. Ligthroom. Maps funktionen er væk. Jeg foretrækker at eje og ikke leje software.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
11. maj 2021 - 09:45 #4
Det kan godt være at du synes du har hørt det. Der er mange sjove rygter i omløb.

Fakta er, at du stadig kan købe en stand-alone udgave af Office 2019, der er den seneste "årstals udgave". Og at versioner af Office tilbage til Office 2003 stadig kan installeres og fungere på en Windows 10 maskine.

Har du købt en fuld licens, har du tids-ubegrænset brugsret til den, så hvis Microsoft skulle finde på at tvangs-afinstallere disse, ville de nok få store problemer. (Jeg har ikke testet Office 2002(XP) og der før, men disse virker formentlig også stadig i begrænset omfang).

Men hvad fremtiden bringer, ved vi jo ikke - det kan sagtens være at der ikke udkommer flere "stand alone" udgaver, og 2019 bliver den sidste. Så må vi jo bare håbe der ikke kommer funktioner, der gør at man ikke kan klare sig med 2019... - eller gå over til et alternativ. Libreoffice er ikke helt ringe.

Jeg kender ikke Adobes produkter til fulde, men jeg kan ikke forestille mig at der gælder andre regler for de ældre versioner af Lightroom m.m. - at disse også fortsat kan bruges.

Der er jo ikke nogen der siger at man SKAL køre på nyeste udgave... - men der er mange grunde til at gøre det.
Avatar billede Peter Guru
11. maj 2021 - 12:13 #5
Min arbejdsplads har en Interprise licens hos Microsoft og det har betydet at vi har til privat brug kunnet købe til en fornuftig pris. Med Adobe er det en anden sag - de er stort set umulige at ha' med at gøre. Det virker som om at de ikke vil sælge noget.

https://ibb.co/N7f6Bcm