Avatar billede Lykke Novice
11. maj 2021 - 12:27 Der er 10 kommentarer

windows 10 adgangskode

Min bror har lavet noget fikumdik ved min mors pc, så hun slap for at taste adgangskode da hun ser meget dårligt. Det blev senere nødvendigt at nulstille den. Nu ser windows 10 mærkeligt ud og hun kan slet ikke bruge den. Hvad kan gøres?
Hun har en windows cd, som fulgte med da hun købte den. Vil det hjælpe at genoprette ved hjælp af den?
Avatar billede ErikHg Ekspert
11. maj 2021 - 13:25 #1
Du skriver "nu ser Windows 10 mærkelig ud". Hvordan skal det forstås?
Kan du evt. tage et foto og lægge det ud via et link på eksperten, vil det give en bedre forståelse af problemet.
Du kan uploade et program her der kan bruges til uploading:

https://da.imgbb.com/
Avatar billede claes57 Ekspert
11. maj 2021 - 13:44 #2
muligvis i fejlsikret tilstand? der er kun et minimum indlæst.
Avatar billede Lykke Novice
11. maj 2021 - 14:26 #3
Jeg må lige hente pc'en inde hos min mor i morgen. Apps ser ikke ud som vanligt - mere tekst og nederste  bjælkelinje er ligesom delt op i små rammer med tekst
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2021 - 14:46 #4
Prøv evt.:

Sådan gendanner du din pc, som den var på et tidligere tidspunkt

Stryg ind fra skærmens højre kant, og tryk derefter på Søg.
Hvis du bruger en mus, skal du pege på øverste højre hjørne af skærmen, flytte musemarkøren ned og derefter klikke på Søg.

Skriv Kontrolpanel i søgefeltet, og tryk eller klik derefter på Kontrolpanel.

Skriv Genoprettelse i søgefeltet i Kontrolpanel, og tryk eller klik derefter på Genoprettelse.

Tryk eller klik på Åbn Systemgendannelse, og følg derefter vejledningen
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2021 - 21:07 #5
På denne Windows side kan du geninstallere Windows 10, eller lave en USB med Windows. Du behøver ingen nøgle, når der har været en Windows 10 før.
Der er mulighed for, at gemme personlige data.
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2021 - 21:10 #6
Ps. Det er ikke en god ide, at geninstallere Windows fra en gammel DVD, for så skal man bagefter installere alle de mange opdateringer, og det tager lang tid.
Avatar billede ErikHg Ekspert
11. maj 2021 - 21:25 #7
#6 Enig - det er væsentlig hurtigere at downloade Win 10, for så har man den nyeste version installeret. Det andet giver bare irritationer og er en tidsrøver.
Avatar billede poko1 Ekspert
11. maj 2021 - 21:36 #8
Du skriver den ser anderledes ud er du sikker på at han ikke har skiftet til Tablettilstand?  Prøv at trykke på ruden og skift tilbage.
https://ibb.co/Wn7HHf2
Avatar billede Uvanga Ekspert
12. maj 2021 - 10:15 #9
ad #8
Også min tanke, men nu kom du først👌
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2021 - 22:19 #10
@Lykke.
Fandt du ud ad noget?