Avatar billede Tina Praktikant
11. maj 2021 - 13:09 Der er 1 kommentar

Indholdsfortegnelse

Efter at have lavet indholdsfortegnelse i Word hopper alle mine afsnit konsekvent længere ned på siderne. Ex: indledning starter enten lige under indholdsfortegnelse eller for langt nede, faktisk midt på, side to. Det samme før sig gældende for fx litteraturliste og bilag???
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
11. maj 2021 - 23:25 #1
Har du mon indsat en masse tomme afsnit ved at taste Enter? For at tjekke det: Slå formateringsmærker til (Ctrl+Shift+8), så du kan se alle tegn. Hvis der er en masse tomme afsnit, der blot består af afsnitstegn (ser ud som ¶), så slet dem.

Hvis det ikke er problemet, så åbn dialogboksen ”Sideopsætning” (f.eks. ved at klikke på den lille pil nederst til højre i gruppen ”Sideopsætning” på fanen ”Layout” i Båndet). Klik på fanen ”Layout” i dialogboksen. Tjek indstillingen for ”Lodret justering”. Står indstillingen til noget andet end ”Øverst”? Hvis ja, så vælg ”Øverst” og klik OK.