Avatar billede mronet87 Forsker
13. maj 2021 - 11:02 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Bedste motherboard for Ryzen 9 5950x med 3 x M.2 NVMe porte

Hej Eksperter

Jeg er på udkig efter et motherboard for min min Ryzen 9 5959x. Der skal være 3 x M.2 NVMe porte.

Jeg har kigget på MSI Meg x570 Unify, men er der nogen bedre alternativer?
Avatar billede milter Ekspert
13. maj 2021 - 12:53 #1
Det er svært at råde dig fornuftigt mht. specifikke bundkort Hvis du blot holder dig fra de allerbilligste, så vil jeg mene, alt andet kan bruges. Det eneste, du efter min mening skal kigge på, er, om der er plads til senere udvidelser, at størrelsen er standard-ATX (dvs. det største format), og at det understøtter din CPU.
Avatar billede kurt54 Ekspert
13. maj 2021 - 17:32 #2
3 x M.2 NVMe porte er vel ret begrænsende - du kan evt tilføje porte på PCIe udvidelseskort som er ret billige.
Avatar billede mronet87 Forsker
13. maj 2021 - 19:37 #3
3 x M.2 NVMe porte er vel ret begrænsende - du kan evt tilføje porte på PCIe udvidelseskort som er ret billige

Nej, for så kan du desværre ikke udnytte den fulde hastighed af en 2 x 4 TB MP600.
Avatar billede kurt54 Ekspert
13. maj 2021 - 20:11 #4
Avatar billede mronet87 Forsker
13. maj 2021 - 20:35 #5
Kære Kurt, som overskriften lyder. Jeg leder ikke efter en PCIe løsning.
Hvem gider at benytte en løsning til 50 kr sammen med 2 x 2 TB MP600.

Hvis du ikke har noget bud på et bundkort, så smut videre til næste tråd.
Avatar billede mronet87 Forsker
13. maj 2021 - 20:38 #6
Jeg har bestemt mig for et Gigabyte x570 Aorus Xtreme eller MSI z590 Godlike.

Mit budget er 30.000 kr, så penge er ikke noget problem.
Avatar billede kurt54 Ekspert
14. maj 2021 - 00:07 #7
Jeg tror du skal finde et andet bundkort hvis du ikke vil køre PCIe

Gigabyte du nævner: Triple Ultra-Fast NVMe PCIe 4.0/3.0 x4 M.2 with Triple Thermal Guards.

PCIe 4.0 er en standard - den på motherboardet er ikke bedre end samme standard på indstikskort. Og nok hellere ikke dyrere - hvis det er et aktiv. Og NEJ jeg har ikke et bud på bundkort uden PCIe.

Penge er nok ikke et af dine største problemer - det tror jeg på.