Avatar billede Temco Professor
13. maj 2021 - 16:30 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Overførsel af filer

Har et problem med at få nogle ting fra den gamle mobil (S7) over på de nye (S21). Ingen af ledningerne - hverken den der følger med telefonen, den på min gamle oplader eller den på den nye - passer i begge telefoner. Og har kun et sim kort. Det sidder nu i den nye telefon. Så den gamle er død.

Billeder og musik har jeg backup af. Værre er det med notater fra Notat appen (den der følger med/er installeret ved køb). Dem har jeg rigtig mange af. Og er ikke noget jeg bare kan slette Ved ikke hvordan jeg får dem over. Nogen der han en ide?
Avatar billede Temco Professor
13. maj 2021 - 16:57 #1
Har fået en ide.
Lægge dem ind på computeren. Derfra uploade dem til Dropbox. Og derfra downloade dem til den nye telefon.

Jeg har bare ikke været i stand til at finde dem i "Mine filer". Er der nogen der ved hvad jeg skal kigge efter?
Avatar billede Erik K Ekspert
13. maj 2021 - 17:21 #2
Det er ulempen ved at bruge de apps Samsung lægger på deres tlf. Medmindre man har oprettet en konto hos Samsung, så er overflytning besværlig og nogen gange er det umuligt. Din ide med PC er udmærket, men jeg kan ikke huske, hvor de ligger - det er 6-7 år siden jeg sidst havde Samsung.
Jeg vil råde dig til at hente Google keep på den nye, så vil de automatisk følge med, når du skal have en ny tlf. Det samme gælder for f.eks. kalender og kontakter - hent de tilsvarende apps fra Google og undgå dem fra Samsung.
Du kan vel se dine noter på din S7 også uden simkort?
Avatar billede Temco Professor
13. maj 2021 - 17:28 #3
Der er ikke så meget der er gået som jeg havde tænkt mig. Har f.eks. siddet og genindskrevet tre års notater i den nye kalender. Lidt tumpet. Men kunne ikke få øje på andre muligheder.

Du kan vel se dine noter på din S7 også uden simkort?

Jo. De har det fint. Skal bare finde ud af hvor de er. Og om de overhovedet kan flyttes til samme mappe på den ny. Der er (desværre, foretrækker enkeltheden i den gamle) stor forskel på de to apps. Hvis det ikke er muligt, er det rigtig skidt. Er noget jeg skal bruge.
Avatar billede Temco Professor
13. maj 2021 - 18:00 #4
Tror jeg har fundet dem på S7. Men kan ikke finde mappen på S21. Nogen der ved hvor "Samsung Notes" gemmes?
Avatar billede Erik K Ekspert
13. maj 2021 - 18:06 #5
Ja, det er et voldsomt problem, når man har brugt Samsungs apps.
Jeg lærte det i sin tid, da min Samsung pludseligt uden varsel døde fuldstændigt.
Alle mine kalenderoplysninger, kontakter og noter var uopretteligt tabte.
På den næste - en kineser - var første skridt at deaktivere de tre præinstallerede apps og hente de tilsvarende fra Google
Ved næste skift til Nokia var Googles apps installeret ved køb og ALT blev flyttet automatisk, da jeg flyttede simkortet 👍
Avatar billede Erik K Ekspert
13. maj 2021 - 18:17 #6
Læste lige dette
Samsung Notes-filer gemmes i en root-kun-mappe med kryptering. Faktisk kan du ikke finde, hvor Samsung-noter er gemt.
Måske du kan sende dem til Google Drev fra din S7 og så kopiere dem derfra til din S21, men hvis det er mange, er det bøvlet.
Jeg ville ikke bruge S-notes på den nye - du får jo samme problem næste gang, medmindre du bruger skyen med en S-konto.
Avatar billede Temco Professor
13. maj 2021 - 18:32 #7
Det er ikke godt!
Hvis jeg sender dem S21 ved jeg ikke hvad jeg skal gøre af dem. Hvad skal jeg åbne dem med?

Har før ledt efter en anden app, men har ikke kunnet finde nogen jeg bryder mig om.
Avatar billede Temco Professor
13. maj 2021 - 18:36 #8
Næste gang køber jeg også et taletidskort, for en kort bemærkning. Så jeg kan overføre det jeg har brug for direkte.
Avatar billede Temco Professor
13. maj 2021 - 18:39 #9
Ja der er tale om 79 notater. Som jeg har brug for på telefonen, men ikke kan
få over. :(
Avatar billede Erik K Ekspert
13. maj 2021 - 21:01 #10
Du kan ikke bruge et taletidskort eller andet simkort til at overfør noget til ny telefon, så det vil være spild af penge. Så længe din gamle tlf kan kobles på dit netværk med wifi, så er der nogen muligheder.
Mht dine noter, så kunne du prøve denne løsning og se om det kan flytte dine noter.
Forbind din S7 med dit netværk og følg denne vejledning:
1.
På din gamle enhed navigerer du til "Play Butik" og søger efter Smart Switch. (Afhængigt af din gamle enhed er der en mulighed for, at den ikke er kompatibel. Kontroller programinformationsbeskrivelsen for en liste over kompatible enheder).
Når Smart Switch App´en er installeret på din gamle enhed, skal du navigere til Indstillinger på din nye enhed. Rul ned til du ser "Sky og Konti" og tryk på den. Nu burde Smart Switch være synlig som du skal vælge.
Nu hvor programmet er åbent på begge enheder, skal du din gamle enhed vælge "Send" og på din nye vælge "Modtag".

Du får en liste over, hvilket indhold du vil sende til din nye enhed.
Du kan høre en høj tone, når indholdet begynder at blive overført. Dette er normalt, da telefonerne kan sende indholdet gennem luften med en højfrekvent lyd.
Når status er 100%, er processen færdig, og du kan lukke programmet.
Avatar billede Temco Professor
13. maj 2021 - 21:06 #11
Der er ikke længere internet på den gamle S7. Kortet sidder i den nye.
Avatar billede Erik K Ekspert
13. maj 2021 - 21:06 #12
Jeg kan se, at ovenstående blandt meget andet kan overføre noter, så det håber jeg lykkes.
Da du kun skal have flyttet noter, skal du kun sætte flueben ud for noter og ikke alt det andet.
Avatar billede Erik K Ekspert
13. maj 2021 - 21:07 #13
Du skal ikke bruge simkort for at koble på dit netværk - bare forbind den til dit wifi
Avatar billede Temco Professor
13. maj 2021 - 21:13 #14
Selv om jeg har slået wi fi til, får jeg at vide der ikke er noget internet. Kan heller ikke se wi fi symbolet foroven.
Avatar billede Temco Professor
13. maj 2021 - 21:14 #15
Der er intet der kræver internet der virker på den.
Play butik:" Du er offline".
Avatar billede Erik K Ekspert
13. maj 2021 - 21:23 #16
Du kan ikke bare slå wifi til, da den har været koblet af dit netværk skal du gøre, som jeg skrev i din anden tråd.
Det er muligt, at det ser en smule anderledes ud på S7, men stort set vil fremgangsmåden være den samme.
"Du skal ikke skrive navnet på din router - routeren skal bare være tændt og med WiFi slået til..

Tag din S7 > tryk på indstillinger > tryk på forbindelser > skub skyderen til højre, hvor der står WiFi > på næste side skubber du også skyderen til højre, så der står "Til" .
Nu vil telefonen søge efter tilgængelige netværk og du får vist dit eget netværk (+ måske en del andre). Tryk på det netværk, der er dit > på næste side indtaster du dit password til WiFi og trykker på tilslut.
Så skulle din S7 være på dit netværk."
Når den er forbundet skal du bare hente ovennævnte app fra play store og så følge ovenstående vejledning, så bør det lykkes.
Overførslen sker ikke via wifi, men en forbindelse, der oprettes mellem de to telefoner ved hjælp af denne app - dvs de må ikke være for langt fra hinanden, når du sætter i gang.
Avatar billede Temco Professor
13. maj 2021 - 21:34 #17
Ja, selvfølgelig. Sorry. Tænker ikke.

Den er tilsluttet nu!!

Jeg skal bruge noget tid på alt det du skrive, men skal nok vende tilbage (seneste i morgen).
Avatar billede Erik K Ekspert
13. maj 2021 - 21:58 #18
Bare tag den tid det tager - det haster jo ikke, men vi skal have dig i mål, så du bliver glad for din S21 :-)

Ja, jeg skriver meget, men i det videre forløb, behøver du kun at læse først mit svar i #12 og derefter følger du trinnene i mit svar #10

Alt andet har vi jo nu styr på.

Held og lykke med det.
Avatar billede Temco Professor
14. maj 2021 - 02:07 #19
Det lykkedes at overføre notaterne. :)

Fik desuden overført nogle beskeder, billeder og lyd.
Lyd er desværre ikke nogen succes. Faktisk et nyt problem. Selv om de på den gamle telefon var sorteret i forskellige mapper, har den placeret det hele i en og samme!
Det er værre end det lyder. Der er nemlig ikke tale om musik, men tale (231 filer). Delt op i kapitler. Sammenrodet er det derfor uoverskueligt/ubrugeligt.

Ufatteligt den ikke gør det bedre når nu man bruger et program beregnet til det.

Jeg kan i øvrigt heller ikke finde ud af at oprette mapper i appen Music. Kun playlister.
Avatar billede Temco Professor
14. maj 2021 - 02:12 #20
Ha, ha... der slog hovedet fra igen. Det var bare et spørgsmål om at vælge den rette visningsmåde. Alt ok.
Avatar billede Temco Professor
14. maj 2021 - 19:37 #21
Du skal have mange tak for hjælpen! Du er en meget tålmodig mand...
Avatar billede Erik K Ekspert
14. maj 2021 - 21:41 #22
Det var en fornøjelse og det glæder mig, at det lykkedes.

Jeg håber, at du bliver glad for din S21 trods begyndervanskelighederne.
Avatar billede Temco Professor
14. maj 2021 - 23:24 #23
Tak. Er jeg allerede. Man kan næsten ikke være andet når man kommer fra en S7. Så stor forskel der er.