Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
13. maj 2021 - 19:18 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Åbne "TS-Fil" (Optaget fra TV) på PC

Kan man :
Åbne en "TS-Fil" (Optaget fra TV) på PC ?
*
Se film optaget på TV på PC ?
*
Jeg synes jeg har læst om om, at VLC kan åbne sådan en TS-Fil.
*
Men jeg kan ikke gøre det, så det virker.
*
Kan man gøre noget andet ?
*
Venlig hilsen Jørn *
Avatar billede ErikHg Ekspert
13. maj 2021 - 19:46 #1
Avatar billede 220661 Ekspert
13. maj 2021 - 20:06 #2
Hvis filen er optaget på tv over på en usb stick eller en hdd er den formodentligt krypteret, og jeg tvivler på at VLC kan afspille den
Avatar billede 220661 Ekspert
13. maj 2021 - 20:09 #3
Det er nemlig sådan at det apparat der har optaget en fil er det eneste der kan afspille den igen. Det har noget med at gøre at man ikke vil have ren digitale kopier man kan videre distribuere.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
13. maj 2021 - 20:11 #4
Tak, kigger på link. ErikHg.
220661 - Ja, filen (filerne). er optaget på TV (Blaupunkt) - På en USB stick.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. maj 2021 - 20:16 #5
#4 Jeg tvivler på din pc kan se filerne på usb pinden og åbne dem.
Jeg kan måske frygte Windows  vil sige usb pind skal formateres før du kan bruge den.
Og det tænker jeg ikke du ønsker den skal gøre vel?
Avatar billede kurt54 Ekspert
13. maj 2021 - 20:19 #6
#3
det afhænger af hardwaren min LG harddisk optager kopierer gerne filerne til USB hvorefter de afspilles på PC uden problemer - den kan også optage direkte på USB.

VLC afspiller uden problemer ts filer der er optaget på PC med TV4EVER.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
13. maj 2021 - 20:24 #7
Tak - Det var mest for at høre om man kunne -
Så man kunne se optaget TV et andet sted på PC.
*
Men jeg kan jo bare se det på TV - hvor det er optaget ..... I forvejen ....
Avatar billede 220661 Ekspert
13. maj 2021 - 20:28 #8
#7 Du har jo intet at tabe ved at prøve det. Siger Windows den vil formatere anullerer men blot jo :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
13. maj 2021 - 20:32 #9
#6 Hvilken LG optager er der tale om her?
Avatar billede eurositi Ekspert
13. maj 2021 - 20:45 #10
TransportStream er et typisk containerformat til TV-optagelser (videoformatet/codec'et er nok H.264/MPEG4).
Men hvis filen er optaget vha. en indbygget optagefunktion i et TV eller en harddiskoptager, er den krypteret på en måde, spå den KUN kan afspilles på dén enhed, som optog den. Det er selvfølgelig for at forhindre kopiering.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. maj 2021 - 20:49 #11
#10 Enig. :-)
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
13. maj 2021 - 21:35 #12
Det er ikke med henblik på at kopiere noget.
(Jeg har allerede en kopi fra TV)
*
Men jeg tror jeg lader det være, som det er.
*
Foreløbig.
Men Tak ....
Kigge på det i morgen ....
Avatar billede kurt54 Ekspert
13. maj 2021 - 21:48 #13
Avatar billede claes57 Ekspert
13. maj 2021 - 21:55 #14
#12 producenten ved ikke om du vil se en film hjemme, eller sælge 1000 kopier illegalt, derfor har Hollywood fået sat en stopper for kopiering af digitalt indhold ind.
Når en optager kan gemme på usb, der så kan ses på andre enheder, så er det analog visning og i en ringere kvalitet.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. maj 2021 - 06:46 #15
#14 Enig
#9 Tak for link :-)
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
14. maj 2021 - 07:22 #16
Tak til alle i tråden. Jeg lader det ligge, som det er. God Fredag, til jer.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. maj 2021 - 07:25 #17
Jeg har lige testet med den usb jeg har fra mit Luxor tv der kan optage.
Når jeg putter usb i pc og åbner for indholdet der er optaget får jeg denne side frem.
https://ibb.co/sj2kK5P
Når jeg så forsøger at afspille en fil, starter VLC godt nok op, men baren nede i bunden der kører den frem og tilbage for at opsøge filen. Den finder den ikke fordi den er krypteret til kun at afspilles på mit Loxor tv.
Og sådan skal det også være når det er rene digitale kopier.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. maj 2021 - 07:26 #18
#16 Ah ok. Så behøvede jeg jo ikke lige teste det ;-)
Avatar billede 220661 Ekspert
14. maj 2021 - 07:38 #19
Jeg så lige den video som der ligger i #1.
Bemærkede den var fra 2012. Tænker måske at mulighederne for at lave krumspring var nemmere på den tid :-)
Avatar billede supportsiden Professor
14. maj 2021 - 08:13 #20
Nu skriver du ikke hvem du har som TV udbyder. Nedenst. kører på YouSee kabelTV (m.fl.)
Lav dig et mediecenter på Windows 10 med HDHomerun tuner og NextPVR
Så kan du planlægge optagelse og afspille dem på andre enheder - uden kryptering
Og du får mulighed for at se TV på netværksforbundne enheder