Avatar billede ZeBa Ekspert
13. maj 2021 - 21:09 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke finde BlueMail

Programmet skulle være installeret, men hvordan finder jeg det?
Avatar billede claes57 Ekspert
13. maj 2021 - 21:49 #1
På dit ur? Hvor er det installeret?
Avatar billede ZeBa Ekspert
13. maj 2021 - 22:13 #2
På mit ur???
På min laptop
Avatar billede Erik K Ekspert
13. maj 2021 - 22:58 #3
Du burde kunne finde den ved at klikke på Windows ikonet nederst til venstre og så scrolle igennem de apps, der er installeret.
Højreklik på Blue Mail og vælg "mere" > fastgør til proceslinje.
Herefter bør ikonet for Blue Mail dukke op på din proceslinje, hvorfra du fremadrettet kan åbne Blue Mail ved at klikke på ikonet.
Avatar billede ZeBa Ekspert
13. maj 2021 - 23:04 #4
Hvad skal jeg klikke på efter at have klikket nederst tv?
Avatar billede Erik K Ekspert
13. maj 2021 - 23:16 #5
Når du klikker på windows ikonet åbnes en liste over alle installerede apps - her skal du finde Blue Mail og så højreklikke på den.
Avatar billede ZeBa Ekspert
13. maj 2021 - 23:19 #6
Hvad skal jeg klikke på efter at have klikket nederst tv?
Avatar billede claes57 Ekspert
14. maj 2021 - 08:45 #7
der er et søgefelt (evt en lup) i bund/venstre - klik på den, og skriv fx
blue
så dukker forslag op - hos mig kun bluetooth, men du skal så have en blue mail - hvis den altså er installeret.
Avatar billede ZeBa Ekspert
14. maj 2021 - 09:37 #8
Så dukkede den op, men når jeg beder om at få den åbnet, skriver den:
"Opsætningen kunne ikke gennemføres" + en masse uforståeligt vås.
Men tak for hjælpen,
Avatar billede poko1 Ekspert
14. maj 2021 - 10:09 #9
Har du været herinde og set mulighederne?
https://ibb.co/VmS513B
Avatar billede ZeBa Ekspert
14. maj 2021 - 10:48 #10
Forstår ikke rigtig, hvad det har med sagen at gøre???
Avatar billede claes57 Ekspert
14. maj 2021 - 13:14 #11
vedr "Opsætningen kunne ikke gennemføres" - det kan være, at din viruskontrol har blokeret for den. Prøv at afinstallere Blue Mail, og deaktivere viruskontrol og installere Blue Mail igen - og så aktivere viruskontrollen igen. Genstart, og Blue Mail må være på  plads. Hvis den ikke starter, så er det noget skrammel, som din viruskontrol nægter at have med at gøre.
Avatar billede Erik K Ekspert
14. maj 2021 - 17:53 #12
Blue Mail burde ikke blokeres af antivirusprogram.
"Opsætning kunne ikke gennemføres" tyder mere på forkerte oplysninger fra bruger
Jeg har ingen problemer med den og den er udmærket, specielt, hvis man har flere mailadresser.

Har du hentet appen fra Microsofts app store?

Kører du win10 på 64 bit?
Avatar billede ZeBa Ekspert
14. maj 2021 - 20:39 #13
#12:
Ja
Avatar billede Erik K Ekspert
14. maj 2021 - 22:51 #14
Så burde der ikke være nogen problemer - jeg får samme fejlmelding, når oplysningerne ikke angives korrekt.

Spørgsmålet er så, hvilken mailudbyder du bruger.
Hvis du har en @gmail.com, @yahoo.com eller @hotmail.com, er det meget nemt.

I det tilfælde skal du der, hvor der står "Email Address", bare skrive det, der står foran @ i din adresse og så trykke på en af de tre muligheder, der passer og derefter klik på "sign in".
Du vil så blive afkrævet den kode, du har brugt til at oprette din mailkonto hos udbyderen i sin tid.
Resten klares automatisk og dine mails vil blive hentet uden, at du skal gøre andet end at vente, til den har hentet dem.

Har du en anden udbyder end en af de tre, f.eks, yousee eller andre, så skal du igennem et par trin ekstra og de kan være forskellige, alt efter hvilken udbyder du har.

Hvis jeg skal kunne hjælpe dig, så oplys, hvad der står i din mailadresse efter @

Jeg kan så, alt efter leverandør, muligvis guide dig igennem opsætningen - men ingen garanti på forhånd.