Avatar billede Bexelbud Juniormester
14. maj 2021 - 10:53 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

1080ti med vandskade?

Hej for at gøre en lang historie kort, så fik jeg cola en min computer. Computeren blev erklæret total skadet og  Forsikringen dækkede skaderne. Men mit 1080ti var for gamle til at blive fuld erstattet så valgte at få det retur, både fordi jeg ikke selv kunne se skader på selve kortet og fordi priser på nye kort er sky høje.

Computer firmaet sendte kortet tilbage i en “sølvpapirs pose” desværre har de ikke fået tømt kortets (vandkøling) ordenligt så der var tydeligt dråber og fugt pletter på kortet :( mit spørgsmål går på hvor længe skal det tørre? Og hvis det ikke virker nu hvordan står jeg så? Jeg har taget billeder og kontakt til firmaet, de har ikke fortalt hvor længe kortet skal tørre. Jeg har haft det liggende i 2 dage nu og fugt pletterne er væk fra overfladen men hvad med inde bagved køler modulet? Jeg håber det virker for gider ikke ud i en kamp om kortet er død af deres fejlhåntering.
Avatar billede ErikHg Ekspert
14. maj 2021 - 14:30 #1
Jeg ville prøve med trykluft på dåse, for denne kan komme ind alle vegne.

https://www.avxperten.dk/komprimeret-luft/komprimeret-luft-600ml-deltaco-gaming.asp

https://www.jemogfix.dk/airduster-luftspray-400-ml-autozone/1141/9052318/

Der er flere steder end de to i linkene,
Avatar billede 220661 Ekspert
14. maj 2021 - 15:18 #2
Hvis det er rent vand bør det ikke skade print. Er man i tvivl kan overfladen renses med isopropyl alkohol og herefter tørres igen. Har hørt om tørring i en ovn et par timer ved Ca 60 grader. En ting er sikker dog. Det skal være helt tørt før der sættes strøm til det. Jeg ville lægge det på en lun radiator på et håndklæde i en lille uges tid.
Avatar billede Bexelbud Juniormester
16. maj 2021 - 13:51 #3
jeg har fået det til at køre tørrede det i 2 døgn foran varme blæser med afstand og luft blæstet det efterfølgende
Avatar billede 220661 Ekspert
16. maj 2021 - 15:37 #4
#3 Sådan der. Godt det virker :-)